בשבוע שעבר סיפרנו לכם על מישלין פיילוט ספורט 5 החדש, אשר החליף את הפיילוט ספורט 4 הפופולרי, וכעת הגיע הזמן לפגוש את המתחרה הישיר והחדש שלו, גודייר אסימטריק 6 או בשמו המלא Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6.
כמו הפיילוט ספורט 5, גם האסימטריק 6 הוא צמיג המוגדר כצמיג UHP - Ultra-High Performance, כלומר צמיגי קיץ עם דגש על ביצועים ספורטיביים אך מהסוג לשימוש יום יומי רגיל כך שהוא לא דורש חימום מראש בכדי לקבל את מלוא מעטפת הביצועים ואין בו פשרות של ממש בנהיגה על כביש רטוב, אלו צמיגים המתאימים לכל רכב ולכל נהג שרוצה לקבל קצת יותר ביצועים ומשוב מהגלגלים שלו מבלי להתפשר ממש על נוחות, שקט ועל אחיזה ברטוב.
אחד החידושים בצמיג הוא הסולייה החדשה בטכנולוגיית "נקודת מגע אדפטיבית", טכנולוגיה שלפי גודייר המאפשרת את שינוי שטח המגע של הצמיג עם הכביש בהתאם לעומס כך שבעת פנייה בעומס גבוה שטח המגע גדל ואיתו האחיזה של הצמיג. לצד זה, תרכובת חדשה אפשרה להגדיל את האחיזה של הצמיג בכביש רטוב.
כיאה לעידן הנוכחי, גודייר תכננה את הצמיג כך שהוא יתאים גם למגוון רחב של רכבים חשמליים עם סולייה המייצרת פחות רעש ב- 1dB לעומת הדור הקודם של הצמיג יחד עם התנגדות נמוכה לגלגול לטובת השגת טווח נסיעה ארוך יותר. זו גם הסיבה הצמיג יהיה זמין בקוטר של עד "22 ובסך הכל ב- 65 מידות שונות, מרביתן בין "17 ל-"19.
לצמיג אסימטריק 6 דירוג אירופאי כללי של B-D בצריכת דלק, A לבלימה ברטוב, A-B לרעש. למי הצמיג הזה מתאים? עקרונית לכל רכב אם המידה קיימת אך בעיקר לרכבי הוט האצ' כדוגמת גולף GTI, לטסלה מודל 3 (בדגם הבסיס), למשפחתיות חזקות יחסית כגון סקודה סופרב וסיאט לאון 2.0 ליטר ועוד.