הונדה CR-V היברידי החדש מצויד המערכת הנעה היברידית ייחודית, ללא תיבת הילוכים ועם תעדוף להנעה חשמלית. לדגם צריכת דלק משולבת של 18.9 ק״מ לליטר.
לאחר שהשיקה בחודש יולי האחרון את ה- CR-V החדש באירופה, עם מנוע 1.5 טורבו 193 כ״ס ואופציה לשבעה מושבים, הונדה מציגה את מערכת ההנעה ההיברידית הייחודית של הדגם אותה היא תחל לשווק באירופה בתחילת 2019.
המערכת ההיברידית של ה- CR-V משלבת בין מנוע בנזין 2.0 ליטר במחזור אטקינסון, אשר הותאם במיוחד ליחידת ההנעה הזו, לבין שני מנועים חשמליים - אחד להנעה שני כגנרטור, סוללות ליתיום-יון ותיבת העברה ישירה - כן, לדגם אין תיבת הילוכים רגילה. הדגם ישווק בשתי גרסאות הנעה, קדמית בלבד או כפולה. מנוע הבנזין 2.0 ליטר פועל במחזור אטקינסון והוא מייצר הספק מרבי של 145 כ״ס ב-6,200 סל״ד ומומנט מרבי של 17.8 קג״מ ב-4,000 סל״ד. המנוע החשמלי מספק 184 כ״ס ומומנט מרבי של 32.4 קג״מ.
למערכת הספק כולל של 184 כ״ס ומומנט כולל של 32.1 קג״מ, הונדה עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של הדגם.ֿ עדכון: הונדה חושפת את נתוני צריכת הדלק של ה- CR-V ההיברידי, דגם הנעה קדמית מציג צריכת דלק משולבת של 18.9 ק״מ לליטר ולדגם ההנעה הכפולה 18.2 ק״מ לליטר. בתחום הביצועים, לדגם הנעה קדמית נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 8.8 שניות, 9.2 שניות בדגם ההנעה הכפולה. לשני הדגמים מהירות מרבית של 180 קמ״ש.
מערכת ההנעה ההיבירדית שבדגם נקראת בהונדה intelligent Multi-Mode Drive, או i-MMD בקיצור, ולפי הונדה הטכנולוגיה הזו פותחה בכדי להעניק לנהג ולנוסעים חווית נסיעה חלקה ושקטה במיוחד והנהג לא ירגיש במעבר בין מצבי ההנעה השונים של המערכת. המערכת בחורת אוטומטית בין שלושה מצבי הנעה:
- EV Drive - מצב בו המערכת בתעדוף לשימוש בסוללה והמנועים החשמליים ומנוע הבנזין במצב כבוי.
- Hybrid Drive - מנוע הבנזין מפעיל גנרטור המפעיל את המנוע החשמלי וטוען את הסוללה בהתאם לעומס.
- Engine Drive - מנוע הבנזין מחובר ישירות לציר ההנעה הקדמי באמצעות מצמד היוצר קשר ישיר בין המנוע לגלגלים.
לפי הונדה, ברוב מצבי הנהיגה בעיר המערכת תפעל במצב הראשון או השני (חשמלי או היברידי) ובנסיעה במהירויות גבוהות מנוע הבנזין יהיה אחראי על ההנעה, כל לפי הונדה מושג חיסכון מרבי בצריכת הדלק. במהירויות שיוט בינוניות וקצת גבוהות יותר (הונדה ל מציינת את טווח המהירות) הרכב יהיה במצב הנסיעה החשמלי מחצית או שלישה מהזמן, בהתאמה.
הונדה מציינת כי המערכת תוכננה כך שתעניק לנהג תחושה טבעית של האצה ליניארית התאמה בין מידת הלחיצה על דוושת התאוצה לבין הרעש שמייצרת יחידת ההנעה.
תזכורת: הונדה CR-V החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה, קשיחה יותר לפיתול ב-25% מזו של הדגם היוצא. פלטפורמה קשיחה יותר מאפשרת למהנדסי המתלים גמישות גבוהה יותר בכיול הבולמים/קפיצים לטובת ניהוג חד יותר מבלי להתפשר בתחום נוחות הנסיעה. הונדה מבטיחה נוחות והתנהגות כביש מלוטשים יותר מהדגם היוצא, יחד עם בידוד רעשים משופר והפחתה משמעותית של רעידות העוברות לתא הנוסעים וגלגל ההגה.
מידותיו של הדגם לא השתנו במיוחד מהדגם היוצא: 4,600 מ״מ אורך ובסיס גלגלים של 2,663 מ״מ. נפח תא המטען עומד על 497 ליטר ועד ל-1,694 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (תקן VDA). הדגם מצויד כסטנדרט בחישוקי ״18 עם צמיגים במידה של 235/60R18.