אופל מכריזה כי החל משנת 2024 כל דגמי המותג ישווקו בגרסה חשמלית מלאה ואם בודקים את היצע הדגמים הנוכחי של החברה זו למעשה לא משימה קשה עבור המותג שכן כבר כיום מרבית הדגמים של אופל משווקים בגרסה חשמלית מלאה, החל מאופל רוק והסופרמיני קורסה ועד לאסטרה שהוצגה אשתקד בגרסה חשמלית.
מה נשאר לאופל לחשמל? הגרנדלנד לא משווק כיום עם הנעה חשמלית אך בשנה הבאה אופל כבר תחשוף דור חדש לדגם שישווק עם גרסה חשמלית מלאה. אופל גרנדלנד הבא יהיה מבוסס על פיג'ו 3008 החדש שיוצג בהמשך השנה וגם הוא כמובן ישווק בגרסה חשמלית מלאה.
דגם נוסף ללא הנעה חשמלית מלאה הוא הקרוסלנד. להזכירכם, הקרוסלנד הנוכחי מבוסס על הדור הקודם של פיג'ו 2008 ולכן גם אין אופציה לשווק את הדגם עם הנעה חשמלית. בשנה הבאה אופל תחשוף דור שני לדגם שכבר יהיה מבוסס על הדור הנוכחי של פיג'ו 2008 כך שהדגם ישווק עם מערכת הנעה חשמלית בהספק של 156 כ"ס וסוללה בקיבולת של 54kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. זו כמובן אותה מערכת הנעה שהוצגה לאחרונה עם דגמי 2023 המחודשים של פיג'ו 2008.
לאופל, כמו שאר דגמי הנוסעים הקטנים יותר של קבוצת סטלנטיס, יש כיום מערכת הנעה חשמלית אחת ואחידה בין כל הדגמים השונים של הקבוצה, כאמור 156 כ"ס וסוללה של 54kWh, אך הצפי הוא שעם פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד החדשים הקבוצה תציג מערכת הנעה חשמלית חדשה/נוספות למותג וסביר להניח שגם בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים.
לצד השקת גרסה חשמלית לכל הדגמים, אופל תחל ליישם בדגמים שלה גם את מערכת ההנעה ההיברידית הקלה החדשה של סטלנטיס, זו שפגשנו כבר במספר דגמים של פיג'ו. זו מערכת המשלבת מנוע 1.2 ליטר טורבו Pure Tech בתכנון חדש מהיסוד (136 כ"ס ו-23.4 קג"מ) הנעזר בסיוע חשמלי 48V ומשודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים שתוכננה במיוחד עבור הנעה היברידית.
המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מהתוכנית של אופל להפוך עד לשנת 2028 למותג 100% חשמלי, בשוק האירופי.