לאחר שחשפה בחודש ספטמבר האחרון את ה- Q5 החדש, אודי חושפת כעת את גרסת הקופה הדינאמית יותר למראה של הדגם, Q5 ספורטבק 2025 החדש. כמו במקרה של ה- Q5 הרגיל, גם אודי Q5 ספורטבק הוא דגם חדש מהיסוד המבוסס על פלטפורמת PPC החדשה של אודי שתוכננה לשאת ביעילות סיוע חשמלי, קל או פלאג-אין.
כמו בכל שאר דגמי אודי העדכניין, גם כאן אנחנו פוגשים עיצוב שהוא מודרני ובעיקר דינאמי יותר מזה של הדגם היוצא כאשר עיצוב הקופה של ה- Q5 ספורטבק מוסיף עוד מנה של דינמיות למראה.
בשלב ההשקה אודי Q5 ספורטבק החדש ישווק באירופה עם שלוש יחידות הנהג כאשר בשלב מאוחר יותר יצטרפו להיצע גרסאות פלאג-אין חדשות עם טווח נסיעה חשמלי משמעותי יותר מזה של הדגם היוצא. למעט דגם הביצועים SQ5, כל מנועי ה-2.0 ליטר טורבו של הדגם, בנזין או דיזל, זכו לסיוע חשמלי 48V 1.7kW עם הספק של 24 כ"ס ומומנט משמעותי של 23.4 קג"מ. מערכת ה-48V גם אחראית על הפעלת מדחס המזגן החשמלי המבטיח שהמיזוג יפעל במלוא העוצמה גם כאשר מנוע הבנזין כבוי, בעת גלישה לעצירה ועמידה ברמזור אדום לדוגמה.
היצע המנועים כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש 8.6 שניות בגרסת הנעה קדמית או 7.2 שניות עם הנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל, עם הנעה כפולה כסטנדרט, בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות. בשני הדגמים המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
דגם הביצועים SQ5 ספורטבק החדש מצויד במנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 367 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, עם הנעה כפולה כסטנדרט ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות. להזכירכם, אודי SQ5 היוצא שווק באירופה עם מנוע דיזל בלבד.
לאודי Q5 ספורטבק החדש אורך של 4717 מ"מ, רוחב של 1900 מ"מ, גובה של 1642 מ"מ ובסיס גלגלים של 2820 מ"מ, למעט קיצוץ סמלי של 5 מ"מ בגובה המידות זהות למידותיו של ה- Q5 הרגיל.
חלל תא הנוסעים זהה כמובן למה שפגשנו ב- Q5 הרגיל, עשיר וטכנולוגי עם מולטימדיה "14.5 מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב ולוח מחוונים דיגיטלי "11.9 החוסים תחת מסגרת אחת. כאופציה ניתן להוסיף מסך נוסף עבור הנוסע שלצד הנהג.