תסתכלו על החזית של הקונספט אודי E, הצלחתם להבחין מה חסר שם? נכון, סמל ארבעת הטבעות המאפיין את דגמי אודי מזה כמה עשורים אך הפעם לא מדובר בשינוי הלוגו של החברה אלא בהשקה של מותג חדש וייעודי עבור השוק הסיני, לרכבים חשמליים בלבד, שאמנם עדיין ייקרא AUDI אך לא יישא את סמל ארבעת הטבעות.
לרגל השקת המותג החדש לרכבים חשמליים בלבד, שהוקם במשותף עם SAIC הסינית, אודי מציגה את הקונספט AUDI E שמספק לנו הצצה אל שפת העיצוב של המותג ואל הפלטפורמה הייעודית הראשונה של המותג - Advanced Digitized Platform. לשוק הסיני, שהוא שוק הרכב הגדול בעולם, יש דרישות שונות מרכבים לעומת שווקים אחרים והשקת המותג החדש תשחרר את אודי מהצורך להתאים את הדגמים הקיימים שלה לשוק זה, לשם הדוגמה כל דגם מוכר של אודי זוכה לגרסת בסיס גלגלים ארוך ייעודית לשוק הסיני כי בסין המרווח במשוב האחורי חשוב יותר מזה הקדמי.
לקונספט AUDI E עיצוב בסגנון ספורטבק ולדגם אורך של 4.87 מטר, רוחב של 1.99 מטר, גובה של 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. אודי מציגה עם הדגם יחידת הנעה חשמלית חזקה עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 750 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ, לפי אודי זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות. לצד זה, אודי מבטיחה שדגמי AUDI יספקו את אותה חווית נסיעה פרימיום של שאר דגמי אודי.
סוללת 100kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-700 ק"מ, בתקן CLTC הסיני, ובזכות העבודה שפלטפורמת Advanced Digitized עושה שימוש בארכיטקטורת 800V לדגם יכול טעינה אולטרה מהירה וב-10 דקות טעינה בלבד תוכלו להוסיף כ-370 ק"מ לטווח הנסיעה.
אל העיצוב החיצוני האולטרה מודרני מתלווה תא נוסעים באווירה דומה, מוקפד, נקי וכמו שהסינים אוהבים גם מרובה מסכים, שניים עבור מראות הצד הדיגיטליות, אחד עבור לוח המחוונים ושני ארוך במיוחד המשלב אזור נהג ואזור נוסע. מה שעוד ייחודי לשוק הסיני זו מערכת המולטימדיה ולכן אודי פיתחה את מערכת AUDI OS ייעודית לשוק הסיני, בו גם כך מרבית שירותי הרשת השונים שונים משאר העולם כך שזה עוד תחום בו אודי נאצלה לבצע התאמות משמעותיות לדגמים הרגילים שלה.
הרגולציה בשוק הסיני מקלה יותר בכל הקשור למערכות נהיגה אוטונומיות שונה ולכן גם בתחום המערכות האוטונומיות דגמי AUDI יספקו יכולות אוטונומיות רבות יותר מאלו המוכרות לנו כיום בדגמי אודי השונים.