גרסת אבארט לפיאט 124 ספיידר כוללת מנוע 1.4 טורבו בהספק של 170 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני ועוד שפע של שיפורים ושדרוגים.

2016 אבארט 124 ספיידר
אבארט 124 ספיידר - הגרסה העקרבית לפיאט 124 ספיידר.

לאחר שפיאט חשפה מוקדם יותר השנה את ה-124 ספיידר, הגרסה שלה למאזדה MX-5 החדשה, מותג הביצועים של החברה, אבארט, הציג בז'נבה את הגרסה שלו, שלוש גרסאות למעשה, ל-124 ספיידר. מעבר לעיצוב הקרבי ומכסה המנוע בשחור כהומאז' לאבארט ספיידר המקורית, האבארט 124 ספיידר כוללת לא מעט שדרוגים מכניים, החל ממנועים חזקים יותר בהספקים של 170-190 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, כיול מתלים קשיח יותר ועוד.

 

האבארט 124 ספיידר, היא גם זו שתשווק כאן אצלנו בהמשך השנה (הגרסה הרגילה של פיאט לא תשווק נכון לעכשיו), אך עם תג מחיר אירופאי שמתחיל מ-40,000 יורו זו עוד מכונית של אבארט שהיא לא ספורטיבית לכל פועל אלא למכורים למותג בלבד, או בעיקר.

 

מנוע ה-1.4 ליטר טורבו MultiAir מייצר בדגם הספק מרבי של 170 כ"ס בדגם הבסיס של האבארט 124 ספיידר, זאת לעומת 140 כ"ס בגרסה הרגילה של פיאט (או 160 כ"ס בגרסה של פיאט לשוק האמריקאי). המומנט המרבי שהמנוע מייצר עומד על 25.5 קג"מ ועל משקל של 1,060 ק"ג, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות (7.5 שניות בגרסת פיאט) ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. את המנוע ניתן לשדך לתיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 6 הילוכים אוטו' (Sequenziale Sportivo).

2016 אבארט 124 ספיידר
רגע אדום בלוח המחוונים, מושבי ספורט וגימור איכותי יותר.

מערכת פליטה של  Record Monza תדאג לפי אבארט להפיק סאונד של "גרגור יפיפה". כיאה למכונית מבית אבארט, ה-124 ספיידר מצוידת במערכת בקרת יציבות הניתנת לניתוק מלא. האבארט 124 ספיידר מצוידת כסטנדרט בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, כמו כן בחישוקי סגסוגת "17, תאורה בטכנולוגיית LED – כולל זו הראשית, במתלים בכיול קשיח וספורטיבי יותר כולל מוטות מייצבים עבים יותר ובמערכת היגוי עם יחס מהיר יותר.

 

כבר עם השקת הדגם, אבארט תציע את ה-124 ספיידר בשתי גרסאות נוספות, חזקות ויקרות יותר. גרסת ה- 695 Biposto Record כוללת תוספת הספק של 20 כ"ס ועזרים להפחתת המשקל, מה שמאפשר לדגם לרשום נתון תאוצה של 5.9 שניות 0-100 קמ"ש. מעבר לצביעה וגימור ייחודיים לדגם, גרסה מיוחדת זו כוללת רכיבים שנלקחו מעולם המרוצים כגון קשת התהפכות מטיטניום, בלמי ברמבו האחוזים צלחות בילום גדולות קוטר, מערכת פליטה של Akrapovič, בולמים אדפטיביים ונעילת דיפרנציאל עצמאית.

אבארט 124 ראלי
כזו הייתם רוצים אך לא תוכלו לקבל - 124 ספיידר ראלי.

 

גרסה נוספת לדגם היא ה- 595 Competizione, גרסה המכוונת למסלול עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומגדש טורבו של גארט, תיבת 5 הילוכים ידנית עם יחסי העברה קצרים או 6 הילוכים רובוטית. יחד עם שתי גרסאות אלו, קבות המרוצים של אבארט הציגה גרסת ראלי לדגם, כאב טיפוס, עם הספק מרבי של 300 כ"ס.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.