קאדילק, שהשיקה לאחרונה את ה-CTS קופה, תציע ללקוחות שלה תכנית החזקה שוטפת בחינם
אוהבים להגיד לנו שיש שוק חופשי בישראל,תחרות על ליבו של הלקוח, קפיטליזם במיטבו ושבכלל מעולם מצבנו הכלכלי לא היה טוב יותר. בשוק הרכב הישראלי כפי שאנו יודעים, אין שום תחרות אמתית והתחרות היחידה היא מתרכזת בשוק הליסינג שהרווח בה כמובן מגיע לחברות ועוד יותר מכך מי שמסבסד את ההנחה זה הצרכן הפרטי. גם פתיחת השוק שוק הרכב ליבוא מקביל אולי רק בעוד מספר שנים, באמת תגיע לכיסו של הצרכן הפרטי, כרגע הדברים מצביעים שרק רוכשי רכבי יוקרה ושוב חברות הליסינג ירוויחו מהמצב הנוכחי.
בשוק חופשי אמתי, עם תחרות בריאה ואמתית ורגולציה עוד יותר אמתית כמו בארה"ב, כל יצרן רכב נלחם באמת על ליבו של הלקוח. בין אם באמצעות מימון נדיב, מבצעי מכירות עם הנחות ענק וכו'. הדגם הראשון של קאדילק שיזכה לתכנית החזקה חינם, הוא CTS קופה 2011, . התכנית כוללת החלפת שמן מנוע, איזון גלגלים, פילטר מנוע ומיזוג אוויר ובדיקה כוללת של תקינות הרכב, כל זאת בנוסף לאחריות יצרן,מפגוש לפגוש, ל-4 שנים או 80,000 ק"מ.
התכנית של קדילאק, עוד נחשבת לקטנה לעומת יצרנים אחרים. ב.מ.וו למשל מציעה החלפת שמנים, בדיקת רכב כוללת, מגבים, רפידות בלמים, צלחות בילום, רצועת תזמון,ונוזל בלמים חינם לשלוש שנים.
ככה שוק תחרותי ופתוח צריך להתנהג והדרך להשיג זאת היא באמצעות רגולציה אמתית שמאפשרת תנאים לשוק תחרותי אמתי ולא רק שינויים קוסמטיים.