משעמם בהסגר הזה והשיעמום הזה הוביל לחיטוט בטבלאות ומאגרי המידע השונים של משרד התחבורה והרישוי. תכף נספר לכם על הדגמים המובילים במסלול היבוא האישי אבל כעת נציג את רשימת הדגמים החזקים ביותר בישראל או בקיצור, טבלת ה- כ"ס של ישראל 2020.
הטבלה מדרגת את הרכבים החזקים ביותר אותם ניתן לרכוש כיום בישראל בהספקים של החל מ-450 כ"ס ומעלה. לא תתקשו לנחש כי את הטבלה מרכיבים דגמים יקרים מאוד של המותגים פרארי, אסטון מרטין, מרצדס, בנטלי, ב.מ.וו ועוד. המחיר של חלק נכבד מהדגמים המרכיבים את הרשימה הזו נמכרים במחיר של מעל למיליון שקל ובכדי להחזיק בבעלות על אחד הרכבים ברשימה תאלצו להוציא מהכיס מעל ל-500,000 שקל וגם זה, רק בזכות העבודה שטסלה מודל S היא מכונית חשמלית.
המכונית החזקה ביותר בישראל ביבוא סדרתי, אם אפשר לקרוא לרכב במחיר התחלתי של 2.57 מיליון שקל סדרתי, היא פרארי 812 סופרפאסט שהחליפה בשנת 2017 את ה-F12 ברלינטה. לפרארי 812 הספק מרבי של 800 כ"ס המתקבל ממנוע 6.5 ליטר V12 אטמוספרי. עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות היא לא הכי מהירה בתחום זה, אבל אף אחת אחרת לא מתקרבת לנתון ה- 0-200 קמ"ש שלה העומד על זמן של 7.9 שניות. לדגם יש גרסת פתוחה שהוצגה לאחרונה, 812 GTS, עם אותו מנוע אך קצת פחות מהירה. בשנה הבאה תנחת בישראל מכונית חזקה עוד יותר של פרארי, פרארי SF90 ההיברידית לה 1000 כ"ס ולקוח ישראלי אחד כבר שילם מקדמה על הדגם, אותו הוא יזכה לקבל במהלך השנה הבאה.
המכונית השנייה בטבלה "זולה בהרבה" עם תג מחיר של החל מ-1.59 מיליון שקל וזו פורשה טייקן טורבו S שנחתה רק לאחרונה בישראל. לדגם הספק מרבי של 761 כ"ס ומומנט מפלצתי של 101 קג"מ, עם נתון 0-100 קמ"ש של 2.8 שניות ונתון תאוצה 0-200 קמ"ש של 9.8 שניות. לפורשה, כמו לפרארי, יש נציגות מכובדת בטבלה כולל דגם 911 טורבו החדש שהוצג לאחרונה עם 650 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות או הפאנאמרה טורבו S E-Hybrid עם הספק מרבי של 680 כ"ס.
למעט הטייקן, כל הדגמים בחמישייה הראשונה הן דגמים עם מנועי בעירה פנימית אך במקום השישי אנחנו פוגשים דגם חשמלי נוסף וזו כמובן טסלה מודל S עם 707 כ"ס. השיווק הרשמי של טסלה בישראל עדיין לא החל, אך זה יקרה בקרוב ועוד השנה. לדגם יש את נתון התאוצה המהיר ביותר, 2.6 שניות, אבל הוא דורש הכנה במיוחד (מצב סוללה מתאים, טמפרטורה נכונה בסוללה ועוד מספר לחיצות על המסך המרכזי) בעוד שאר הדגמים פשוט דורשים לחיצה מלאה על דוושת התאוצה (ואם אתם מתעקשים אז גם הפעלה של בקרת היציאה מהמקום).
הטבלה מורכבת ברובה ממכוניות ספורט אגרסיביות ורועשות, אך יש בטבלה גם לא מעט מכוניות אולטרה יוקרתיות המפליגות בנינוחות ובשקט מופתי כגון דגמי בנטלי השונים עם מנוע ה-W12 שלהם והספק מרבי של 635 כ"ס או דגמים כמו מרצדס S650 מייבאך עם מנוע V12 והספק מרבי של 630 כ"ס.
אם מה שחשוב לכם זה נתון 0-100 קמ"ש, תשמחו לדעת שאתם לא חייבים פרארי וצריכים קצת פחות ממיליון שקלים בכדי להשיג מכונית שתבצע את המשימה הז בזמן של 2.6-2.7 שניות: תוכלו לרכוש מצד אחד את ניסאן GT-R הנהדרת במחיר התחלתי של 880,000 שקל ומהצד השני של הסקאלה את טסלה מודל S החשמלית בגרסתה הבכירה שמחירה צפוי לעמוד על החל מ-732 אלף שקל.
דגם | הספק מרבי (כ"ס) | 0-100 קמ"ש (שנ') | מהירות מרבית (קמ"ש) | |
---|---|---|---|---|
1 | פרארי 812 סופרפאסט | 800 | 2.9 | 340 |
2 | פורשה טייקן טורבו S | 761 | 2.8 | 260 |
3 | פרארי F8 טריבוטו | 720 | 2.9 | 340 |
4 | אסטון מרטין DBS | 715 | 3.4 | 340 |
5 | פרארי 488 פיסטה | 711 | 2.85 | 340 |
6 | טסלה מודל S | 707 | 2.6 | 250 |
7 | פרארי GTC4 לוסו | 680 | 3.4 | 335 |
8 | פורשה פאנאמרה טורבו S E-Hybrid | 680 | 3.4 | 310 |
9 | פורשה טייקן טורבו | 680 | 3.2 | 260 |
10 | פורשה 911 טורבו S | 650 | 2.7 | 330 |
11 | מרצדס AMG GT63S | 639 | 3.2 | 315 |
12 | בנטלי קונטיננטל GT | 635 | 3.7 | 333 |
13 | בנטלי פליינג ספר | 635 | 3.8 | 333 |
14 | מרצדס S650 מייבאך | 630 | 4.7 | 250 |
15 | ב.מ.וו M5 קומפטישן | 625 | 3.3 | 305 |
16 | ב.מ.וו M8 קומפטישן | 625 | 3.2 | 304 |
17 | פרארי רומא | 620 | 3.4 | 320 |
18 | אודי R8 V10 Performance | 620 | 3.1 | 331 |
19 | מרצדס S63 AMG | 612 | 3.5 | 250 |
20 | מרצדס E63s AMG | 612 | 3.4 | 250 |
21 | בנטלי בנטיאגה | 608 | 4.1 | 301 |
22 | אסטון מרטין DB11 5.2 | 608 | 3.9 | 322 |
23 | פרארי GTC4 לוסו T | 602 | 3.5 | 320 |
24 | אודי RS7 | 600 | 3.7 | 300 |
25 | ב.מ.וו M5 | 600 | 3.4 | 305 |
26 | אסטון מרטין ואנקוויש S | 595 | 3.5 | 323 |
27 | פרארי פורטופינו | 591 | 3.5 | 320 |
28 | מרצדס G63 AMG | 585 | 4.5 | 220 |
29 | מזרארטי לבנטה טרופאו | 580 | 4.1 | 300 |
30 | יגואר F טייפ SVR | 575 | 3.7 | 322 |
31 | ריינג' רובר ספורט R | 575 | 4.5 | 283 |
32 | ניסאן GT-R | 570 | 2.7 | 315 |
33 | אודי R8 V10 | 570 | 3.4 | 324 |
34 | אסטון מרטין ואנקוויש | 568 | 3.8 | 323 |
35 | אסטון מרטין ראפיד S | 560 | 4.4 | 306 |
36 | מרצדס AMG GT C | 557 | 3.7 | 316 |
37 | בנטלי בנטיאגה | 550 | 4.5 | 290 |
38 | פורשה פאנאמרה טורבו | 550 | 3.6 | 306 |
39 | בנטלי מולסאן | 537 | 4.9 | 305 |
40 | מזראטי לבנטה GTS | 530 | 4.3 | 291 |
41 | ב.מ.וו M850i | 530 | 3.7 | 250 |
42 | ב.מ.וו 750i | 530 | 5.0 | 250 |
43 | ב.מ.וו M550i | 530 | 3.8 | 250 |
44 | ריינג' רובר ספורט SC | 535 | 5.3 | 250 |
45 | מרצדס GLC63s קופה | 510 | 3.8 | 280 |
46 | מרצדס AMG GTs | 510 | 3.8 | 310 |
47 | אלפא רומיאו ג'וליה QV | 510 | 3.8 | 283 |
48 | אלפא רומיאו סטלביו QV | 510 | 3.8 | 283 |
49 | מרצדס C63s | 510 | 3.9 | 250 |
50 | טסלה מודל S | 505 | 3.8 | 250 |
51 | אסטון מרטין ואנטג' | 503 | 3.6 | 314 |
52 | מרצדס S560E | 476 | 5.0 | 250 |
53 | מרצדס S560 4MATIC | 469 | 4.6 | 250 |
54 | לקסוס LC500 | 464 | 4.7 | 270 |
55 | מרצדס AMG GT | 462 | 4.0 | 304 |
56 | פורשה קאררה 4S | 450 | 3.4 | 306 |
57 | פורשה קאררה S | 450 | 3.5 | 308 |
58 | אודי RS5 | 450 | 3.9 | 250 |
מספר הערות לטבלה: הטבלה כוללת דגמים עם יבואן רשמי בישראל בלבד ודגמים אותם ניתן להזמין דרך היבואן הרשמי בארץ, גם אם זה אומר לפתוח הזמנה מיוחדת. הטבלה כוללת רק דגמים עדכניים אותם ניתן להזמין גם כיום והיא לא כוללת דגמים ביבוא אישי, כגון דגמי למבורגיני או פורד מוסטנג. לפורד יש אמנם יבואן רשמי אך לא תוכלו לפתוח אצלו הזמנה למוסטנג. הטבלה כמובן שלא כוללת רכבים משופרים, אחת זה כבר היה סיפור בלתי נגמר. ולסיום, כן, חסרים מספר דגמים פה ושם ובטח שגם גרסאות שונות לאותו הדגם אבל בסוף צריך לצמצם ולחתוך את הרשימה הבלתי נגמרת הזו.