סוזוקי סוויפט החדשה, שומרת כמעט על כל הדברים הטובים של הדגם המוחלף ומוסיפה מרווח משופר וצריכת דלק נמוכה מבעבר.

סוזוקי סוויפט החדשה - שדרוג במקומות הנכונים

סוזוקי נתפסת בישראל כיצרנית מכוניות קטנה, אולי בשל העובדה שסוזוקי ידועה בעיקר כיצרנית של מכוניות קטנות, אך סוזוקי למעשה היא אחת מיצרניות כלי התחבורה הגדולות בעולם שב-2010 ייצרה קרוב ל-6 מיליון מכוניות ואופנועים וזאת מבלי להוסיף את תעשיית הטרקטורונים והמנועים המצליחה שלה.

 

סוזוקי סוויפטגם סוזוקי סוויפט המוחלפת, זכתה להצלחה במכירות (גם בישראל) ולא פחות מ-1.8 מיליון יחידות נמכרו מהדגם היוצא מאז הצגתו ב-2004. לכן, כאשר סוזוקי החלה לתכנן את המחליפה, היא ניגשה לעשות זאת בזהירות וטיפלה בשלושה נושאים עיקריים: שיפור המרווח, שיפור תא הנוסעים וכמובן יחידת הנעה חסכונית יותר.

 

שומרים על העיצוב:

למרות הגידול בממדים, תתקשו להבחין מבחוץ שמדובר בדגם חדש לחלוטין למרות שהכל חדש לחלוטין כולל הפלטפורמה עלייה יושבת הסוויפט החדשה. רק חדי העין יבחינו בפרופורציות גדולות במעט (בעיקר מהצד), בפנסים קדמיים גדולים יותר המשוכים לאחור, מכסה מנוע ארוך יותר ופנסים חדשים מאחור. התוצאה הסופית בכל מקרה, מוצלחת עוד יותר מהדגם המוחלף.

 

תא הנוסעים:

תא הנוסעים של הסוויפט החדשה, כבר מציג שינוי של ממש והוא חדש לחלוטין. אמנם הפלסטיקה השחורה והקשיחה והחלולה במעט עדיין שולטת בתא הנוסעים, אך איכות ומרקם הפלסטיקה שופרה והתוצאה הסופית טובה מהדגם המוחלף. מול המתחרות לעומת זאת, היא נמצאת רק במקום טוב באמצע וחבל שהשובבות החיצונית לא מוצאת ביטוי גם בעיצוב הפנים שמרגיש בסך הכל קודר/בוגר ופונקציונלי. כנראה שזה קשור ברצון של סוזוקי לשמור על ההצלחה וללכת על בטוח. הנדסת האנוש טובה ברובה ולמעט תפעול מחשב הדרך הנעשה דרך שני כפתורים בלוח המחוונים שלא נוחים לגישה, אין לנו תלונות של ממש.

תא הנוסעים חדש לחלוטין ומציג שיפור במרווח ובאיכות - לוח המחוונים ברור וקריא אך תפעול מחשב הדרך לא מוצלח - מערכת השמע סבירה באיכותה עם חיבור USB ושליטה מההגה

סוזוקי סוויפט 2011, צמחה כאמור במידות עם תוספת של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים וכ-90 מ"מ לאורך והסוויפט החדשה מרגישה מרווחת מזו המוחלפת הן מלפנים והן מאחור. בספסל מאחור שני נוסעים מבוגרים ימצאו מקום מכובד לברכיים ולכפות הרגליים ובזכות ממד הגובה שנותר זהה, גם מרווח הראש יספיק לכולם. הספסל עצמו רך (מידי?) ונוח עם תמיכה מצוינת לירכיים, משהו שנעדר מלא מעט מתחרות.

 

בעוד הנוסעים נהנים מהגידול במידות, תא המטען לעומת זאת לא זוכה לנתח משלו ונכנס למסגרת של "סבתא חילקה דייסה...ולמי לא נשאר?”. תא המטען נותר קטן מאוד בנפח של 204 ליטר המספיק בקושי לקניות שבועיות של אנורקסית בדיאטה. גם קיפול המושבים לא תורם הרבה עם מדרגה גבוהה הנותרת בין משטח ההטענה לגב המושבים המקופלים. אם כבר נגענו בנפח אחסון, תא הנוסעים של הסוויפט משופע בתאי אחסון רבים המספיקים לכל הדברים הקטנים (וגם גדולים) כולל 2 מחזיקי כוסות שימושיים ו-4 מחזיקי בקבוקים (קטנים) בדלתות מלפנים ומאחור.

 

השיפור מאחור מורגש ויחסית מרווח לשני נוסעים מבוגריםהמושבים של הסוויפט נוחים ורכים (רכים מידי לטעמי) עם תמיכה צידית טובה וכך גם לירכיים, אך לאורך זמן הם שוקעים ומציקים במעט בגב התחתון. תנוחת הנהיגה טובה למדי, שולטת וגבוהה שיחד עם משטח החלונות הגדול מאפשרת תמרון קליל ונוח בעיר ובסך הכל טובה מזו של הדגם המוחלף. נציין שתנוחת הנהיגה תהיה טובה יותר בדגם GLX-i היקר יותר אשר מוסיף כיוון לעמוק של ההגה שהוא שקצת חסר עבור נהגים גבוהים.

 

בתחום האבזור, הדגם הנבחן GLX מספק את כל מה שצריך ומצפים מסופרמיני מודרנית, אך עם חיסכון קצת מעצבן לפעמים כמו שרק חלון הנהג נפתח אוטומטית ורק כלפי מטה. מעבר לכך תמצאו את כל מה שצריך באיכות טובה. רמת הגימור GLX-i מוסיפה מערכת בקרת אקלים במקום מזגן מכני, מערכת בקרת שיוט והתנעה ללא מפתח. בשתי רמות הגימור תקבלו חישוקי 16 אינצ' קלים, חריגים יחסית בגודלם לקטגוריה וצמיגים בחתך נמוך של 185/55 התורמים בהחלט למראה הצעיר של הסוויפט החדשה.

 

במצב סטטי, הסוויפט החדשה עולה על הצפיות מדגם חדש והיא בהחלט מציגה שיפור הייכן שזה היה נדרש. נציין שהסוויפט החדשה גם בטוחה יותר עם ציון גבוהה במבחני הריסוק של 5 כוכבים ו-7 כריות אוויר כולל אחת לברכי הנהג. עכשיו הגיע הזמן להניע ולבדוק אם הסוויפט החדשה עדיין מהנה לנהיגה, איך החיים עם המנוע החדש וכמובן האם היא חסכונית יותר.

 

יוצאים לדרך:

בכדי לשפר את נתון צריכת הדלק, סוזוקי החליפה את מנוע ה-1.5 ליטר 102 כ"ס ו-13.5 קג"מ במנוע בנפח 1.2 ליטר בהספק של 93 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 12.0 קג"מ ב-4,800 סל"ד, כלומר פחות חזק ופחות גמיש. מנוע זה משודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית פשוטה שעושה את העבודה כמו יפנית מלומדת.

 

המנוע החדש אולי פחות זרזיר ונמרץ אך חסכוני למדיהמנוע החדש אמנם פחות זריז וחזק מזה היוצא באופן מוחשי וצריך לגרום לו יותר לעבוד בכדי לקבל תוצאה דומה, אך עבור הרוכש הממוצע ובהתנהלות היום יומית, יש במנוע החדש כמעט רק יתרונות. בתנועה עירונית, הסוויפט החדשה מספיק זריזה ביציאה מהמקום ההילוכים עוברים בצורה חלקה יחסית ולכך תוסיפו את תנוחת הנהיגה הזקופה המביטה מעל הקונסולה, יחד עם ההיגוי הקל (מידי) והמהיר והסוויפט מרגישה בעיר כמו בבית.

 

בכביש הבינעירוני והמהיר, אין לסוויפט כל בעיה לשמור על קצב התנועה, אך כאן המנוע צריך ממש לעבוד בכדי לייצר קצב עקיפה מהיר וזאת הוא עושה תוך רעש יותר ממה שהיינו רוצים. בשיוט עד 100 קמ"ש הסוויפט שקטה יחסית עם מעט רעשי רוח וקצת יותר רעש מהכביש. המקום בו ההבדל לעומת המנוע הקודם מאוד מוחשי, זה במסלול הכולל עליות בו המנוע אמנם סוחב, אך בשל המומנט המגיע גבוה בסולם הסל"ד, נדרשת לחיצה איתנה על דוושת התאוצה.

 

למרות החיסרון הקל במעבר למנוע קטן נפח, הרוכשים יזכו במכונית חסכונית המציגה צריכת דלק מרשימה. לאורך המבחן, צריכת הדלק עמדה על 14.2 ק"מ לליטר, כך שבנסיעה יותר מתונה, אין כל בעיה לראות צריכה של 16-17 ק"מ לליטר, קרוב מאוד לנתוני היצרן.

 

המראה השובב מוצא ביטוי גם באופי של הסוויפט והיא בהחלט חביבה לנהיגהסוזוקי סוויפט היוצאת, התהדרה בהתנהגות כביש מהנה וזו היוצאת עושה את עבודתה לא פחות טוב ואף יותר. ההיגוי מתוגבר חשמלית והוא קל מידי לטעמי (בעיקר בעיר), לא מספיק מדויק וחסר משוב, אך כהגה חשמלי הוא לא רע בכלל, עם תחושה לינארית ולא מלאכותית, ומרכוז ברור המספקת את הביטחון הרצוי בכביש המהיר. רמת האחיזה טובה, זוויות הגלגול מתונות והסוויפט נענית לכל פקודת היגוי ומגיבה בזריזות ונחישות. היא לא ספורטיבית קטנה, כך שאם ממש תדחקו בה היא תרים ידיים ותקרא למערכת בקרת היציבות לעזרה, אך היא בהחלט שובבה , צפויה ובטוחה בהתנהגות הכביש שלה ומעודדת את הנהג לדחוק בה. גם הבלמים מספקים נשיכה החלטית למרות בלמי התוף מאחור (דיסק בדגם GLX-i).

 

לחלק מהתנהגות הכביש המהנה, תורמים המתלים המכוילים על הצד הקשיח, שהוקשחו ביחס לדגם היוצא. תוסיפו לכך את הצמיגים עם החתך הנמוך ונגענו בנקודת החולשה העיקרית של הסוויפט החדשה. הסוויפט החדשה היא מכונית לא נוחה וקופצנית למדי כל עוד הכביש לא סלול היטב (אולי בגלל זה המושבים רכים מידי?). עדיף היה לבחור בחישוקי 15 אינצ' וצמיגים עם חתך גבוהה יותר שהיו אולי פוגמים במעט במראה החיצוני אך ללא ספק שהיו תורמים לשיפור הנוחות. אם ננסה לדמות עבורכם את נושא הנוחות, אז הסוויפט החדשה רק קצת יותר נוחה מסוזוקי ג'ימיני, שכידוע, נוחות זה לא הצד החזק שלו.

 

 

סוזוקי סוויפט החדשה 2011 – סיכום מבחן:

אין ספק שסוזוקי סוויפט החדשה טובה מזו המוחלפת בכל התחומים. היא מרווחת יותר, איכותית יותר, בטוחה יותר, מאובזרת יותר ואפילו עם התנהגות כביש טובה ומהנה יותר. המנוע החדש אמנם פחות זריז מהקודם וזה מורגש, אך הוא מאפשר חיסכון רב יותר בצריכת הדלק וזה חשוב יותר ללקוח הפוטנציאלי.

 

נושא הנוחות, זו נקודת חולשה העיקרית שהרוכש הפוטנציאלי יצטרף לתת עליה את הדעת בנסיעת מבחן. לכך היינו מוסיפים את תא המטען הקטן ותא הנוסעים האפרורי.

 

למרות נושא הנוחות, סוזוקי סוויפט היא עדיין מכונית שובבה הן למראה (חיצונית, פחות מבפנים) והן לנהיגה וכיום היא גם חסכונית יותר.

סוזוקי סוויפט 2011 דגם 1.2GLX אוטו'למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,242 סמ"ק
הספק 93 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 12 קג"מ ב-4,800 סל"ד
0-100 קמ"ש 13.5 שניות
מהירות מרבית 160 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 4 הילוכים אוטומטית
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 3,850 מ"מ/1,695 מ"מ/1,510 מ"מ
בסיס גלגלים 2,430 מ"מ
צמיגים 185/55 R16
משקל 1,040 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 14.2 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר EBD + ABS + ESP+ABD

1_mg_4472
1_mg_4472
1_mg_4475
1_mg_4475
1_mg_4479
1_mg_4479
1_mg_4480
1_mg_4480
1_mg_4485
1_mg_4485
1_mg_4490
1_mg_4490
1_mg_4499
1_mg_4499
1_mg_4502
1_mg_4502
1_mg_4509
1_mg_4509
1_mg_4513
1_mg_4513
1_mg_4515
1_mg_4515
1_mg_4523
1_mg_4523
1_mg_4525
1_mg_4525
1_mg_4531
1_mg_4531
1_mg_4534
1_mg_4534
1_mg_4538
1_mg_4538
1_mg_4540
1_mg_4540
_a1
_a1
_mg_4567
_mg_4567
_mg_4579
_mg_4579
_mg_4582
_mg_4582
_mg_4587
_mg_4587
_mg_4592
_mg_4592
_mg_4593
_mg_4593
_mg_4595
_mg_4595
_mg_4596
_mg_4596
_mg_4598
_mg_4598
_mg_4602
_mg_4602
_mg_4611
_mg_4611

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.