האופטימה T-Hybrid מצוידת במערכת מיני היברידית שתאפשר חיסכון בצריכת הדלק והפחתה משמעותית של פליטת המזהמים.
קיה הציגה את הקונספט למערכת T-Hybrid בתערוכת ז'נבה האחרונה ובתערוכת פריז בסוף השבוע הקרוב היא תציג את היישום הראשון של המערכת עם האופטימה T-Hybrid קונספט.
מערכת T-Hybrid המותקנת באופטימה היא מערכת מיני-היברידית, שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח, שתאפשר לפי קיה חיסכון בצריכת הדלק, הפחתת פליטת המזהמים ותוספת הספק של עד 20 אחוז לעומת דגמים מקבילים ללא המערכת וזאת, ללא העלות והמורכבות הגבוהה של מערכת היברידית מלאה.
מערכת ההנעה המיני היברידית שתוצג עם האופטימה בפריז, משלבת בין מנוע 1.7 ליטר טורבו דיזל בהספק של 136 כ"ס לבין מנוע חשמלי קטן המוזן במתח מסוללת עופרת-קרבון במתח של 48V ובנוסף לכך, המערכת כוללת גם תוספת של מגדש-על חשמלי למנוע.
לפי קיה, נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית במהירויות נמוכות או בזמן שיוט, כאשר סוללות העופרת-קרבון נטענת בכל האטה במהירות הנסיעה. לפי קיה, הבחירה בסלוללת עופרת-קרבון היא בשל העבודה שהסוללה הזו לא דורשת מערכת קירור אקטיבית והיא קלה יותר למחזור מסוללת ליתיום-יון שנמצאת לרוב בדגמים היברידיים.
מגדש העל החשמלי מתווסף למגדש הטורבו של מנוע ה-CDRi, זה מאפשר לפי קיה לשפר את זמינות המומנט בסיבובי מנוע נמוכים וכן את תגובת המנוע ללחיצה על דוושת הדלק.
לפי מנהל קיה אירופה מיכאל קול: "המערכת המיני היברידית היא ספנית הדגל של הטכנולוגיה שלנו לשיפור הנצילות של מנועי הבעירה הפנימית בדגמים שלנו. בעתיד, הטכנולוגיה הזו תאפשר לנו להציג הפחתה משמעותית בפליטת המזהמים בצי הרכבים האירופאי שלנו".