את רנו 5 החשמלית, הסופרמיני החשמלית של רנו שתחליף את הזואי, רנו נפגוש רק בשנת 2024 אך את הפלטפורמה של הדגם רנו מציגה כבר כעת. מדובר בפלטפורמת CMF-B EV שהיא שתשמש את כל הדגמים הקומפקטיים יותר בברית רנו-ניסאן-מיצובישי.
הפלטפורמה הזו היא גרסה לפלטפורמת CMF-B המשמשת כיום דגמים כגון הקליאו והקפצ'ור. פלטפורמת CMF-B EV חולקת 70% מהרכיבים עם פלטפורמת CMF-B ולפי רנו זה אפשר לחברה להוזיל ב-30% את עלות הפלטפורמה לעומת הפלטפורמה של הזואי החשמלית. רנו מציינת כי הפלטפורמה הזו תאפשר לה גמישות רבה יותר בתכנון רכבים מסיגמנטים שונים.
![רנו פלטפורמת CMF-B EV](/images/artimage/01-2023/Future_CMF-B_EV_platform_electric_Renault_5_prototypes-89-970.jpg)
בעוד שלא מעט יצרנים עברו לסוללות בתצורת CTP, כלומר תא-מארז, ברנו ממשיכים לעשות שימוש בתצורה הרגילה של תא-מודל-מארז. יחד עם זה רנו צמצמה את מספר המודלים לארבעה בלבד, לעומת 12 בדגמים כמו הזואי, וזה מאפשר לייצר סוללה קלה יותר ב-15 ק"מ לעומת זו של הזואי (52kWh), זולה יותר ועם צפיפות אנרגטית גדולה יותר.
![רנו 5 קונספט](/images/artimage/01-2023/renault-5-rere-970.jpg)
הפלטפורמה תעשה שימוש במנוע חשמלי מסוג PSM כמו בזואי ובמגאן E-TECH, רנו תכננה מחדש את כל הרכיבים התומכים במנוע כך שמשקל היחידה נמוך יותר ב-20 ק"ג מזו שבזואי (לה 136 כ"ס).