מה היא צריכת הדלק האמhתית של סיטרואן קקטוס דיזל או פיג'ו 2008 עם מנוע 1.2 טורבו? PSA חושפת לראשונה את נתוני צריכת הדלק של דגמי פיג'ו, סיטרואן ו-DS בתנאים מציאותיים.
לאחר שפרצה לתקשורת פרשת דיזלגייט של קבוצת פולקסווגן, בקבוצת PSA הכריזו כי בעתיד הקרוב הם יחלו לפרסם לצד נתוני המעבדה גם את צריכת הדלק בתנאי אמת של דגמי פיג'ו, סיטרואן ו- DS השונים. לצורך כך פיתחו בחברה מתקן מדידה מיוחד אותו התקינו על הדגמים השונים בזמן שביצעו נסיעה בתנאי אמת: נסיעה עירונית של 25 ק"מ, 39 ק"מ בכבישי משנה/בינעירוניים ו-31 ק"מ בכבישים מהירים, כולל נסיעה עם מטען ונוסעים, בתוואי טופוגרפי שונה, מיזוג אוויר פועל ועוד.
כעת, מספר חודשים לאחר אותה הצהרה, PSA מציגה לראשונה את נתוני צריכת הדלק של רוב דגמי המותג, עם מנועים שונים, שהתקבלו אותן נסיעות מבחן. ההפרשים בצריכת הדלק לעומת נתוני המעבדה משמעותיים למדי, כפי כולנו מכירים, כך לדוגמה פיג'ו 2008 החדשה, שהושקה זה עתה בישראל, המצוידת במנוע 1.2 טורבו 110 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטו' רשמה צריכת דלק בתנאי אמת של 14.08 ק"מ לליטר, זאת לעומת 20.83 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
הפרשים משמעותיים נרשמו גם בדגמי הדיזל עם מנועי BlueHDI החדשים, כך לדוגמה סיטרואן קקטוס עם מנוע 1.6 ליטר דיזל 110 כ"ס עם תיבה ידנית השיג בתנאי אמת צריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר, זאת לעומת צריכת דלק משולבת של 27.8 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
אחת השאלות הנפוצות בפורומים שונים היא "מדוע צריכת דלק שלי שונה כל כך מהצהרת היצרן?”. לכאן נכנס הנתון המשמעותי ביותר לו השפעה מכרעת על צריכת הדלק – סגנון הנהיגה. מכיוון שלכל אחד סגנון נהיגה שונה, PSA פיתחה סימולטור אונליין מיוחד (השקה בספטמבר) שיאפשר לכל נהג להעריך את צריכת הדלק של דגם מסוים בהתאם לסגנון הנהיגה שלו. הסימולטור יתבסס על נתונים אותם אספה החברה במבחני צריכת דלק בתנאי אמת.