הגולף 8 תצויד במערכת מיקרו-היברידית 48V המאפשרת הפחתה של פליטת מזהמים וחיסכון נוסף בדלק.
בסימפוזיון השנתי להנעה הנערך בוינה, פולקסווגן הציגה את מערכת ההנעה המיקרו-היברידית mHEV אשר תשרת את הגולף 8 החדשה. את הגולף החדשה פולקסווגן תחשוף בחודש אוקטובר הקרוב ובשלב זה הספקנו כבר להיחשף לתא הנוסעים של הדגם המציג שימוש נרחב במשטחי מגע ועיצוב חדש לחלוטין.
מערכת ההנעה המקרו-היברידית שתוצע עם הגולף, שלא שונה ממערכות דומות אחרות, תשודך בשלב הראשון למנוע ה-1.5TSI של החברה ובהמשך תוצע בדגמים נוספים של החברה. המערכת כוללת העברה של מצבר ה-12V הרגיל לאחור - מתחת לתא המטען, סוללת ליתיום-יון 48V עם ממיר מתחת ל-12V - המותקנת מתחת למושב הנוסע - ומנוע חשמלי, המוצמד למנוע הבנזין ומחובר אליו בחגורה ומשמש כגנרטור/מתנע.
בזמן בלימה, המנוע החשמלי משמש כאלטרנטור ומטעין את הסוללה באמצעות ניצול של אנרגיית הבלימה. בזמן האצה, המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין. בנוסף, המנוע החשמלי משמש גם כמערכת עצור-סע המאפשרת הפסקת פעולת המנוע כבר מ-20 קמ"ש וכן ולהתנעת הרכב במקום סטרטר.
המערכת המיקרו היברידית תאפשר בנוסף מצב "שיוט" בו בכל עזיבה של דוושת התאוצה מנוע הבנזין יפסיק לפעול ויופעל מחדש עם החזרה לדוושת התאוצה - לפי פולקסווגן החזרה לפעולה היא מיידית ולא מורגשת. בשורה התחתונה, המערכת מאפשרת לפי פולקסווגן חיסכון של 0.4 ליטר לכל 100 ק"מ.