פולקסווגן מציגה את גרסת הייצור של הג'טה ההיברידית שתציעה צריכת דלק של 19.1 ק"מ לליטר.
פולקסווגן ג'טה ההיברידית, הוצגה אתמול בתערוכת לוס אנג'לס בגרסת הייצור הסופית שלה ושיווקה בשוק האמריקאי יחל בימים הקרובים. נכון לעכשיו, אין בכוונתה של פולקווגן לשווק את הדגם מחוץ לארה"ב.
הג'טה ההיברידית, שהיא המכונית ההיברידית הראשונה של פולקסווגן, תציע צריכת דלק של 19.1 ק"מ לליטר (בתקן אמריקאי, 24.4 ק"מ לליטר בתקן אירופאי), באמצעות מערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע 1.4TSI בהספק של 150 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 27 כ"ס. המערכת ההיברידית מוסיפה למשקלה של הג'טה כ-100 ק"ג לעומת הדגם הרגיל.
ההספק המרבי של המערכת עומד על 170 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 25.5 קג"מ. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת DSG-7 והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תסתיים בפחות מתשע שניות.
צריכת דלק של 19.1 ק"מ לליטר אמנם לא יוצאת דופן עבור מכונית היברידית (פריוס: 21.2 ק"מ לליטר לפי תקן EPA), אך צריך לזכור שהדגם מיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקאי ושם, הג'טה נרכשת עם מנועי 2.0 או 2.5 ליטר אטמוספריים המציעים צריכת דלק ממוצעת של כ-12 ק"מ לליטר. זו גם הסיבה שהדגם לא ישווק באירופה, שכן כל דגמי הדיזל של הג'טה מציעים צריכת דלק טובה יותר.
עם סוללות במשקל של 38.5 ק"ג ובקיבולת של 1.1KW לג'טה ההיברידית טווח נסיעה חשמלי של עד 1.3 ק"מ. נסיעה על בסיס הכוח החשמלי בלבד, אפשרית עד למהירות של 70 קמ"ש (לעומת 50 קמ"ש בפריוס) אך נסיעה על בסיס הסוללות בלבד במהירות קבוע "שיוט" אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש. בהתאם למצב הסוללה, בכל פעם שמהירות הנסיעה יורדת אל מתחת ל-60 קמ"ש ההנעה תעבור למוד חשמלי באופן אוטו'.
בשנה הבאה, פולקסווגן תציג גרסה שונה לאותה מערכת הנעה היברידית אשר תשמש את הגולף ההיברידית ותשווק באירופה.