וולוו תחל בשנה הבאה בניסוי רחב היקף עם 3 דגמים חשמליים/היברידיים עם מאריך טווח.
וולוו החלה בפיתוח של שלוש תצורות שונות של הנעה חשמלית/היברידית נטענת המבוססת על מנוע בנזין 3 צילינדרים (כולל אפשרות תדלוק באתנול E85) שבחלק מהתצורות ישמש כמאריך טווח בלבד כאשר טווח הנסיעה הצפוי בכל הרכבים יעמוד על מעל ל-1000 ק"מ עם מיכל דלק של כ-40 ליטר בלבד.
וולוו C30 תצורה I: מאריך טווח בחיבור טורי.
בקונספט מספר 1, המערכת מחוברת באופן טורי כאשר מנוע הבנזין משמש כמאריך טווח בלבד המחובר לגנרטור של 40KW וכל ההנעה מתבצעת ע"י מנוע חשמלי המותקן מלפנים. יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין מאחור (60 כ"ס), מיכל דלק בנפח 40 ליטר, מערך סוללות היושב במרכז המכונית, בדיוק כמו בוולוו C30 החשמלית, ומלפנים מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס. בתצורה זו, וולוו צופה שטווח הנסיעה יעמוד על לפחות כ-1100 ק"מ כאשר מתוך זה 110 ק”מ אפשריים לנסיעה על בסיס הסוללות בלבד. תצורה זו דומה למערכת ההנעה של שברולט וולט.
וולוו C30 תצורה II: מאריך טווח בחיבור מקבילי.
בקונספט מספר 2, מנוע ה-3 צילינדרים זוכה למגדש טורבו, שלפי וולוו, הספק המנוע בתצורה זו יעמוד על 190 כ"ס ויהיה אחראי להנעת הגלגלים האחוריים באופן קבוע אך יוכל לשמש גם כמאריך טווח להטענת הסוללות. אותו מנוע חשמלי כמו בקונספט I בהספק של 110 כ"ס מותק מלפנים וביחד עם מנוע הבנזין יכול להציע הספק כולל של 300 כ"ס ופחות מ-6 שניות 0-100 קמ"ש. נסיעה על בסיס הסוללות בלבד בתצורה זו אפשרית לטווח של עד 75 ק"מ. וולוו צופה שטווח הנסיעה הכולל יעמוד על לפחות כ-1000 ק"מ.
וולוו V60 תצורה III: מאריך טווח בחיבור מקבילי.
בתצורה שלישית זו, כל המערכת ההנעה ההיברידית מותקנת מלפנים (כמו בטויוטה פריוס). מערכת ההנעה מורכבת כמו בתצורה 2 ממנוע 3 צילינדרים טורבו 190 כ"ס (עם גנרטור 40KW) ומנוע חשמלי 110 כ"ס. עד למהירות של 50 קמ"ש, ההנעה כולה תתבסס על המנוע החשמלי בלבד. מנוע הבנזין מצטרף למלאכת ההנעה רק במהירויות גבוהות ומשמש להטענת הסוללות לפי מידת הצורך. בתצורה זו מערך הסוללות מאפשר טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ וממוקם מתחת לרצפת תא המטען. עם מיכל דלק של 45 ליטר, טווח הנסיעה צפוי לעמוד על לפחות 1000 ק"מ.