הכל התחיל במספר מאגדות צריכת הדלק, 97.8 ק"מ לליטר, בסופו של דבר זה יגמר בהרבה פחות.
שברולט וולט בעקרון הפעולה שלה, באה לפתור לנו את הדילמה והחשש העקרוני מהטווח המוגבל של הרכב החשמלי ובנוסף לשמור לנו על המוכר והבטוח (לעת עתה) השימוש בדלק, אותו אנחנו מכירים וסומכים עליו שהוא נמצא בכל מקום, למרות שיש הרבה יותר שקעים אם חושבים על זה, הבעיה זו הנגישות כמובן ומשך הטעינה.
מבחן EPA (צריכת דלק לפי התקן האמריקאי) לא נעשה עדיין לשברולט וולט ולמעשה הם עדיין לא יודעים איך ממש "לאכול" את יצור הכלאיים הזה. הדבר כמובן נעוץ בעובדה שהוולט מסוגלת לנסוע 64 ק"מ על בסיס הנעה חשמלית בלבד וטווח נסיעה נוסף, אופטימי מאוד יש לציין, של 515 ק"מ באמצעות מאריך טווח, מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר ובהספק של 75 כ"ס שלא מניע את הרכב ישירות אלא טוען את הסוללות המספקות זרם חשמלי למנוע החשמלי שהוא בהספק של 150 כ"ס.
ג'נרל מוטורס טוענת שהשברולט הוולט תהיה מסוגלת לצריכת דלק בשלב הארכת הטווח של 21.3 ק"מ לליטר. כפי שאנו מכירים ממקרה הפריוס הצהרות לחוד ומציאות לחוד. צריכת דלק מוצהרת כ- 25.6 ק"מ לליטר, אך למעשה בשימוש נורמלי מגיע ל-17 ק"מ לליטר שזה יפה לכשעצמו. וכן אנחנו מדברים על שימוש נורמלי ולא על נהגים מעצבנים שבשל העובדה שהם רכשו פריוס, הם צריכים להצדיק את זה בנהיגת צב ביום רע.
נתחיל בעובדות. אמנם צי רכבי המבחן של הוולט עבר מאות אלפי קילומטרים, אך עד היום שום עיתונאי לא זכה למבחן ארוך עם הוולט. היחידים שעברו לנקודה בה מאריך הטווח נכנס לפעולה. אלו אוהדי וולט שזכו לנסיעת מבחן, במסלול סגור שאחד מהם הגיע לשלב הארכת הטווח בו הוא מציין שבנהיגה נינוחה במסלול צריכת הדלק הצביעה על בין 12.5-17 ק"מ לליטר, כמובן שכחובב צריכת דלק (כמו רוב רוכשי הרכבים הללו) הוא טרח לציין שהמזגן עבד במלוא עצמתו.
הייכן הבעיה האמתית של הוולט? השילוב של משקלה הגבוהה ומנוע הבנזין הצנוע. משקלה של הוולט עומד על 1600 ק"ג לעומת הפריוס שמשקלה 1390 ק"ג. גם אם כל ההספק של מנוע הבנזין יגיע בסופו של דבר למנוע החשמלי, ההספק לא יעבור את 75 כ"ס של מנוע הבנזין. על משקלה של הוולט זה אומר שהמנוע ממש צריך להתאמץ בכדי לספק קצב תנועה והאצות סבירים. לא סתם טויוטה החליפה את מנוע ה-1.5 ליטר במנוע 1.8 ליטר עם מומנט גבוהה יותר. לכן ניתן לצפות שצריכת הדלק של הוולט תהיה יותר קרובה ל- 12 ק"מ לליטר מאשר ל-21.3 ק"מ לליטר כפי שג'נרל מוטורס מציינת. נציין שאת מנוע הבנזין, ניתן למעשה להפעיל בכל שלב ע"י לחיצה על כפתור.
הדור הבא של הפריוס, יהיה כבר נטען (כבר כיום לפריוס יש דגם נטען עם טווח של 20 ק"מ) ויציע טווח של מעל 30 ק"מ על בסיס הסוללות בלבד. אז נכון שמצד אחד 64 ק"מ של הוולט, אמורים להספיק לחלק נכבד מהאוכלוסייה, או לפחות כאלו שנסיעות מחוץ לעיר מתרחשות רק פעם בשבוע. אך בל נשכח שבארה"ב טווחי הנסיעה גדולים בהרבה מאלו של ישראל, ונכון לעכשיו, זה השוק היחידי בו הוולט תימכר.
למעשה, הבעיה הגדולה יותר, היא שרכבים חשמליים מסתמכים על תעריפי החשמל הנוכחיים, אך הרגולטור הרי לא יוותר על הכנסות מצריכת דלק. אך זה כבר דיון אחר. איך שהדברים עומדים כרגע, כלכלית, הוולט לא משתלמת לעומת הפריוס שעולה כמעט חצי ממנה ולפי מחירי הדלק בארה"ב כיום, ידרשו מעל ל-30 שנה בכדי להשוות את הפרש המחיר בלבד.
אז סביר להניח שהוולט לא תתגלה כטעות הכי גדולה של ג'נרל מוטוס, אך היא עדיין רחוקה מלהיות תצורת ההנעה המועדפת של העתיד הקרוב.