האוקטביה G-TEC משלבת הנעה בגז טבעי ובנזין ומציעה טווח נסיעה כולל של 1330 ק"מ.
אם בעבר, ידיעה על מכונית המונעות בגז, בין אם פחמימני מעובה או טבעי דחוס, לא יצרה עניין של ממש בשוק הישראלי, אז מאז שהפכנו "למעצמת" גז טבעי, מכוניות המונעות בגז טבעי דחוס CNG בהחלט צריכות לעורר סקרנות כאשר בעוד מספר שנים לא רב תהיה כאן תשתית תדלוק בגז – תחנת CNG ראשונה תוקם כבר השנה בצריפין ע"י חברת דלק.
כזו היא אוקטביה G-TEC החדשה הנחשפת היום (ה'), גרסת CNG לאוקטביה סטיישן החדשה. האוקטביה G-TEC, אשר תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה, מונעת באמצעות מנוע 1.4TSI שהותאם למשימה ובעל הספק מרבי של 110 כ"ס והעומד בתקן אירו 6. לפי סקודה, נסיעה באמצעות מיכל הגז הטבעי מספיקה לטווח נסיעה של כ-410 ק"מ ואם תצרפו את מיכל הבנזין, תוכלו לנסוע עוד 920 ק"מ לכדי טווח נסיעה כולל של 1330 ק"מ.
לפי סקודה, פליטת ה-CO2 של הדגם נמוכה ועומדת על 97 גרם/ק"מ בלבד. צריכת הגז היא שוות ערך (אנרגטי) ל-4.73 ליטר בנזין לכל 100 ק"מ – 21.1 ק"מ לליטר.
בישראל, הממשלה הציבה יעד של שימוש ב-30% תחליפי דלקים עד 2020 ושיעור של 60% עד 2025. לגז הטבעי לתחבורה, חלק משמעותי מאותו יעד. מגמת המעבר לגז טבעי דחוס תופסת תאוצה רבה בשנים האחרונות, כאשר כמעט כל יצרן רכב אירופאי מציע כיום גרסת CNG. פיאט לדוגמה מציעה את כל הדגמים שלה עם אופציה להנעת ב-CNG וקבוצת פולקסווגן החלה להציג את כל הדגמים "העממיים" החדשים שלה עם אופציה כזו. דגמי CNG ניתן למצוא גם אצל פורד, אופל, ב.מ.וו, מרצדס, פיג'ו וולוו ועוד.