פולקסוגן חושפת לראשונה את הטווין-אפ עם מערכת הנעה של ה-XL1, טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ וצריכת דלק של 90.9 ק"מ לליטר.
פולקסווגן חושפת לראשונה גרסה סופר חסכונית של האפ העירונית – טווין אפ, העושה שימוש במערכת ההנעה הדיזל היברידית של ה-XL1 המאפשרת לדגם להציג צריכת דלק מדהימה של 1.1 ליטר לכל 100 ק"מ, יחד עם טווח נסיעה חשמלי ולא מזהם של 50 ק"מ.
תזכורת: פולקסווגן XL1 היא מכונית ההייטק של פולקווגן העושה שימוש במערכת הנעה היברידית המבוססת על מנוע 2 צילינדרים טורבו דיזל בנפח של 0.8 ליטר ובהספק של 48 כ"ס. מנוע הדיזל נעזר במנוע חשמלי בהספק של 27 כ"ס. עם משקל קל של 795 ק"ג בלבד ומקדם גרר נמוך במיוחד של 0.189, ה-XL1 רושמת צריכת דלק של 111 ק"מ לליטר והיא תיוצר בסדרה מוגבלת במיוחד עם תג מחיר גבוהה במיוחד לא פחות.
הטווין-אפ, שכיום מוגדרת כאב טיפוס עם אפשרות לייצור עתידי, שוקלת 1205 ק"ג ובכדי לפצות על המשקל העודף, פולקסווגן ביצעה התאמות במערכת ההנעה ההיברידית של ה-XL1, כך האפ מקבל סוללה בקיבולת גדולה יותר -8.6kWh, מנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 47 כ"ס וכן מיכל דלק גדול יותר בנפח של 33 ליטר שהם 23 ליטר יותר מאשר ב-XL1.
ההספק הכולל של מערכת ההנעה המשודרגת בטווין-אפ עומד על 74 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 21.8 קג"מ. כמו ב-XL1, גם כאן תיבת 7 הילוכים DSG אחראית להעברת הכוח אל הגלגלים. לפי פולקסווגן, זה מספיק להאיץ 0-60 קמ"ש ב-8.8 שניות, 0-100 קמ"ש ב-15.7 שניות ולהשיג מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 140 קמ"ש.
כאמור, צריכת הדלק בהתאם לתקן האירופאי עומדת על 90.9 ק"מ לליטר וטווח הנסיעה החשמלי עומד על 50 ק"מ עם הגבלת מהירות של 125 קמ"ש. הדגם המוצג בתמונות הוא אב טיפוס בלבד, בתערוכת טוקיו הקרובה פולקסווגן תציג גרסה קרובה יותר לייצור של הדגם יחד עם הגרסה החשמלית של ה-אפ – e-Up.