הקאמרו החדשה נוטשת את מראה הרטרו, מבוססת על הפלטפורמה של קאדילק ATS ומצוידת בשלושה מנועים חדשים בהספקים של 275-455 כ"ס.
קאדילק הסירה אמש בדטרויט את הלוט מעל שברולט קאמרו 2016 החדשה, הדור השישי למכונית השרירים של שברולט שנולדה להתחרות במוסטנג של פורד ותעשה זאת גם בדור החדש של הדגם.
לפני העיצוב, השינוי המשמעותי ביותר בדגם הוא המעבר לפלטפורמת אלפא החדשה של ג'נרל מוטורס אותה לקחה הקאמרו החדשה ישירות מקאדילק ATS. המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לשברולט להשיל כ-100 ק"ג בממוצע ממשקל הדגם יחד עם שיפור משמעותי ביכולת של השלדה/פלטפורמה לשאת כוחות פיתול גדולים יותר.
עם השקת הדגם, שברולט תצייד את הקאמרו החדשה בשלושה מנועים חדשים עבור הדגם. מנוע הבסיס הוא מנוע 2.0 טורבו המוכר מה-ATS וה-CTS, בהספק מרבי של 275 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. לפי קאדילק, מנוע זה מסוגל להאיץ את הדגם מ-0 ל-96 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. מעל דגם זה נמצא מנוע V6 קלאסי ואטמוספרי בנפח של 3.6 ליטר המייצר הספק מרבי של 335 כ"ס ומומנט מרבי של 39.3 קג"מ.
עד להופעת דגמי קצה שונים, הדגם הבכיר בהיצע הוא הקאמרו SS המצוידת במנוע 6.2 ליטר LT1 V8 המוכר מהקורבט החדשה. בקאמרו SS מנוע זה מייצר הספק מרבי של 455 כ"ס ומומנט מרבי של 62.9 קג"מ. את כל המנועים ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו' עם תפעול מגלגל ההגה. תיבת ההילוכים הידנית בדגם ה-V8 כוללת גז ביניים אוטו' לתאום סל"ד בעת הורדת הילוכים.
בכל הקשור לעיצוב חיצוני, אף אחד לא יטעה לחשוב שמדובר בדגם אחר ולא בקאמרו, אך עם זאת שברולט נטשה את עיצוב הרטרו של הדור הקודם לטובת עיצוב זוויתי, מוחצן ואולטרה מודרני – אולי בהשראת סרטי הרובוטריקים שם הדגם כיכב.
העיצוב המודרני מחליף את עיצוב הרטרו גם בתא הנוסעים. לוח המחוונים מוצע כעת (אופציה) עם מסך "8 המציג נתוני ביצועים, ניווט ומידע ממחשב הדרך או מערכת המולטימדיה, מסך נוסף בגודל זהה מוצג במרכז הדשבורד. אי אפשר שלא להבחין ששברולט אמנם טיפלה באחת הטענות לדגם היוצא בדבר המיקום הנמוך מידי של מסך המולטימדיה, אך גם אי אפשר שלא להבחין שזה בא על חשבון מיקום נמוך במיוחד לפתחי המיזוג המרכזיים – בהם הטבעת החיצונית משמשת כבורר הטמפרטורה. לצד מוט ההילוכים נמצא בורר מצבי נהיגה חדשה המאפשר לשלוט על תגובת המנוע, ההילוכים (בדגם האוטו'), ההיגוי והמתלים.
הקאמרו החדשה נשענת על מערך מתלים מתקדם יותר מהדגם היוצא, מערך שנלקח ישירות מה-ATS של קאדילק. עבור הקאמרו אלו חדשות טובות, השאלה מה נעשה בכיול הסופי – אירופה כמו ב-ATS או אמריקה הקלאסית. הקאמרו SS מצוידת לראשונה וכסטנדרט במערכת בולמים אדפטיביים (מגנטיק רייד של שברולט), מערכת שתוצע כאופציה בדגמים הזולים יותר.