לאחר שהציגה מוקדם יותר השנה את ה- E קלאס החדשה, במרכב סדאן וסטיישן, מרצדס חושפת את גרסת הפנאי של הדגם - E קלאס All-Terrain החדשה - המיועדת למי שרוצה לקחת את מכונית הסאלון שלו מעבר לכביש אל השטח הקל.
מרצדס E קלאס אול-טריין החדשה מצוידת כסטנדרט במערכת הנעה כפולה 4MATIC ובמתלי אוויר המאפשרים להגדיל או להקטין את מרווח הגחון, זה לצד בולמים אדפטיביים עם שליטה נפרדת על תנועת הבולם מטה/מעלה. במצב העליון ביותר של המתלים מתקבלת תוספת צנועה של 46 מ"מ למרווח הגחון לעומת הגרסאות הרגילות של הדגם.
פלסטיקה היקפית סביב המרכב, חישוקי "18 או "20 בעיצוב ייחודי, עיצוב ייחודי לגריל הקדמי, חבילת השחרה לכל חלקי הכרום ועיצוב שונה לפגוש האחורי, כל אלו מעניקים לדגם את המראה הקשוח יותר והמתבקש. לצד זה נמצא מערכות עזר לנהיגה בשטח כגון מצב שטח בבורר מצבי הנהיגה, בקרת ירידה במדרון, מצלמת 360 מעלות כולל מצב "מכסה מנוע שקוף" כדי שהנהג יוכל לראות, במסך המולטימדיה, בדיוק היכן נמצאים הגלגלים על הקרקע. במערכת המולטימדיה, בלוח המחוונים ובתצוגה העילית נמצא תצוגה ייעודית לרכב שטח, הכוללת מצפן, מצב גובה המתלים, זווית שיפוע צד, מערכת ניווט לשטח ועוד.
בהתאם לשוק היעד, מרצדס E קלאס אול-טריין ישווק עם מבחר של מנועי בנזין, דיזל או פלאג-אין: דגם E220d דיזל עם 197 כ"ס עבור השוק האירופי, דגם E450 עם מנוע 3.0 ליטר טורבו בהספק של 375 כ"ס עבור השוק האמריקאי ודגם E300de פלאג-אין על בסיס מנוע 2.0 טורבו דיזל עם הספק כולל של 310 כ"ס, מומנט מרבי של 71.3 קג"מ וסוללת 19.5kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד כ-100 ק"מ. - זו מערכת הנעה ייחודית לדגם זה.
מעבר לכך, זו כמובן אותה E קלאס אסטייט החדשה שהוצג לפני מספר חודשים.