כחודשיים לאחר שחשפה את דגמי 2023 החדשים של מרצדס E קלאס סדאן, מרצדס חושפת כעת את ה- E קלאס אסטייט החדשה, גרסת הסטיישן השימושית יותר של מכונית הסאלון של מרצדס.
למרצדס E קלאס אסטייט אורך של 4949 מ"מ, רוחב של 1880 מ"מ, גובה של 1469 מ"מ ובסיס גלגלים של 2961 מ"מ, כך שהיא זהה לחלוטין בגודלה לדגם הסדאן, למעט כמובן הגג שנמתח עד לחלקו האחורי של הדגם כדי ליצור תא מטען גדול, נגיש ושימושי יותר בנפח של 615 ליטר או 1830 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. אם תבחרו בדגם הפלאג-אין, נפח תא המטען מצטמצם 460 עד 1675 ליטר. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בדלת תא מטען חשמלית וקיפול השורה השנייה (40:20:40) מתבצע באמצעות כפתורים בתא המטען.
הבדל משמעותי נוסף לעומת דגם הסדאן הוא השימוש בקפיצי אוויר מאחור כסטנדרט בכל גרסאות הדגם לטובת שיפור נוחות הנסיעה ושמירה על מרכב מאוזן בין אם תא המטען ריק או עמוס לעייפה. לקוחות שירצו את שיא הנוחות יוכלו לשדרג למתלי אוויר מלאים עם בולמים אדפטיביים מתקדמים יותר עם בקרת שיכוך רציפה (ADS+).
בשלב ההשקה באירופה מרצדס E קלאס אסטייט תהיה זמינה עם מבחר של שלוש יחידות הנעה, בנזין, דיזל ופלאג-אין. דגם הבנזין E200 מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו המייצר 204 כ"ס ו-32.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.8 שניות), דגם הדיזל E220 d מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל המייצר 197 כ"ס ו-44.8 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות). שני הדגמים מצוידים בסיוע היברידי 48V עם סטרטר/גנרטור בהספק של 23 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ המסייע בעת תאוצה ממלאה למנוע הבנזין. בשלב מאוחר יותר מרצדס תרחיב את היצע המנועים של הדגם.
דגם הפלאג-אין E300e משלב מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס עם מנוע חשמלי המייצר 129 כ"ס ו-44.8 קג"מ. למערכת הספק כולל של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ וזה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 227 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללה בקיבולת של 25.4kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 140 קמ"ש.
כמו במקרה של ה- E קלאס סדאן החדשה העיצוב החיצוני של דגם הסטיישן נאה ואלגנטי במיוחד ופה למעשה מסתיים ההבדל בין הדגמים שכן כל השאר זהה לחלוטין וזה אומר תא נוסעים מודרני, איכותי ומוקפד ורשימה ארוכה מאוד של אבזור, טכנולוגיה ומערכות בטיחות מתקדמות.