רנו טראפיק ומאסטר זוכים למתיחת פנים, כולל מנועים חדשים ומערכות בטיחות מתקדמות. הקנגו ZE קונספט מספק לנו הצצה ראשונה לקנגו החדש שיוצב בשנה הבאה.
רנו מעניקה למשפחת הדגמים המסחריים הקלים שלה, רנו טראפיק, רנו מאסטר והטנדר רנו אלסקן, מתיחת פנים לדגמי 2019 החדשים ומציגה במקביל את הקונספט רנו קנגו ZE, הצצה ראשונה אל הקנגו 2020 החדשה וליתר דיוק, לגרסה החשמלית של הקנגו החדש, אשר יוצג בתחילת השנה הבאה.
רנו קנגו ZE קונספט - הצצה לקנגו החדש:
רנו הלבישה על הקונספט את שפת העיצוב העדכנית של החברה, במיוחד חתימת ה-C של תארות הלד בפנסים הראשיים, והשתדלה להעניק לדגם מראה של רכב נוסעים פרטי באמצעות קימורים לפאנלים השונים של המרכב, זאת מבלי להתפשר על השימושיות לה אנחנו מצפים מרכב מסחרי.
בשלב זה רנו לא חושפת את נתוני מערכת ההנעה החשמלית של הדגם, אך ברור עתה שכמו הברלינגו החדש של סיטרואן, המתחרה העיקרי לקנגו, גם הקנגו החדש צפוי להעניק לרוכשים איכות נוסעים של רכב פרטי עם גרסאות גרסאות נוסעים עם 5-7 מקומות המצוידות בשפע של אבזור נוחות ובטיחות לצד גרסאות מסחריות סגורות.
רנו טראפיק ומאסטר 2019 החדשים:
הגרסאות הנוכחיות של הטראפיק והמאסטר זכו למתיחת פנים כולל עדכון לעיצוב החיצוני, שדרוג תא הנוסעים והאבזור, תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות, מנועי דיזל חדשים וגרסה חשמלית ZE למאסטר.
רנו מאסטר, שהוצג לראשונה בשנת 2010, זכה לעיצוב חדש ומודרני יותר לחזית, עם עיצוב חדש לפגושים, גריל קדמי חדש וגדול ממדים ופנסים חדשים (LED ) הכוללים את חתימת תאורת היום העדכנית של רנו בצורת האות C. תא הנוסעים של המאסטר עוצב מחדש לטובת מראה מודרני יותר ושימושיות גבוהה יותר עם יותר תאי אחסון שימושיים, תחנת עגינה לטאבלט, גלגל הגה חדש, לוח מחוונים חדש, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד ומערכת מולטימדיה R-LINK עדכנית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פלי (דגמי הבסיס מצוידים במערכת פשוטה יותר הכוללת דיבורית BT מובנית ורדיו אינטרנטי).
עם מתיחת הפנים רנו הוסיפה למאסטר מערכות בטיחות מתקדמות חדשות (חלקן רק כאופציה) עם בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, מערכת סיוע להתמודדות עם רוחות צד, מצלמה אחורית המציגה את הנעשה מאחורי הרכב במסך ייעודי על השמשה הקדמית, בקרת סטייה מנתיב ומערכת סיוע לחניה.
רנו ציידה את דגמי 2019 המחודשים של המאסטר בגרסה חדשה למנוע ה-2.3 ליטר טווין -טורבו דיזל של הדגם. גרסת הטווין-טורבו בהכירה של המנוע מייצרת כעת הספק מרבי של 180 כ״ס ומונט מרבי של 40.8 קג״מ, זאת לעומת 170 כ״ס ו-38.7 קג״מ בדגם היוצא. ברנו מציינים שיפור בצריכת הדלק והלקוחות יוכלו לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית לתיבת 6 הילוכים אוטומטית רובוטית.
רנו מציגה בנוסף גרסה חשמלית ZE חדשה למאסטר, מדובר בגרסה שנועדה לנסיעה עירונית בלבד. הדגם מצויד במנוע חשמלי בהספק של 75 כ״ס בלבד המאפשר מהירות מרבית של עד 100 קמ״ש. סוללת ליתיום בקיבולת קטנה יחסית של 33kWh מאפשרת לפי רנו טווח נסיעה של כ-120 ק״מ וברנו מבטיחים טווח של לפחות 80 ק״מ בעבודה בעומס מלא ובמזג אוויר חורפי.
רנו טראפיק 2019 החדש:
רנו טראפיק, הוואן המסחרי/נוסעים הבינוני של רנו זכה כמו המאסטר לעיצוב חדש לחזית הדגם. תא הנוסעים זכה לשדרוג קל בלבד עם גימור כרום ודמוי קרבון, ריפודים חדשים למושבים, מוט הילוכים חדש ומערכת מולטימדיה עדכנית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. בנוסף נמצא אופציה למפתח חכם, תאורה ראשית LED ועוד.
כמו הדגם היוצא, את הטראפיק החדש ניתן לקבל במגוון תצורות מרכב, החל מוואן סגור, ממשיך לגרסאות עם בסיס גלגלים ארוך וגג גובה ועד לגרסאות נוסעים מפוארות ״Spaceclass״ עם מרחב אחורי משרדי ושולחן ישיבות מתקפל - גרסה המתחרה בפולקסווגן T6 מולטיוואן ביזנס. הגרסאות המסחריות של הטראפיק מציעות נפח הטענה (עד גובה הגג) של 3.2-8.6 קוב, ברנו מציינים כי תאורת תא המטען הוחלפה לתאורת LED ורוכשי הדגם יוכלו להוסיף רצפת פוליפרופילן עמידה המאפשרת ניקוי קל יותר של תא המטען.
בתחום ההנעה, הטראפיק החדש מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל dCi מעודכן (מחליף גם את מנוע ה-1.6 דיזל של הדגם) אשר יוצע בשלוש גרסאות הספק של 120 כ״ס, 140 כ״ס ו-170 כ״ס ו-38.7 קג״מ בגרסה הבכירה. לראשונה, בגרסאות החזקות יותר בלבד, לקוחות הדגם יוכלו לבחור גם בתיבת 6 הילוכים EDC כפולת מצמדים אוטומטית.
רנו אלסקן 2019:
גם הטנדר הראשון של רנו, המבוסס על ניסאן נבארה, זכה למספר עדכונים. האלסקן היה למעשה הדגם הראשון אשר הציג את שפת העיצוב העדכנית לרכבים המסחריים של רנו. בחזית הדגם רנו עדכנה את מנוע ה-2.3 ליטר טווין-טורבו דיזל של הדגם לגרסת Blue dCi החדשה (כמו במאסטר). המנוע יוצע בשתי גרסאות הדגם, כמו במנוע הקודם, של 160 כ״ס ו-43.3 קג״מ (תוספת של 2.2 קג״מ) או 190 כ״ס ו-45.9 קג״מ. את המנוע ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים אוטומטית של ניסאן.
שדרוגים נוספים בדגם עם תוספת של בקרת יציבות תומכת נגרר, מולטימדיה עדכנית, מצלמת 360 מעלות, מערכת בקרת ירידה במדרון משודרגת ועוד. ברנו שדרגו את המתלים בדגם, מתלה רב חיבורי מאחור, כך שהדגם בעל כושר העמסה גבוה יותר מבעבר - עד 1.1 טון (תוספת של 127-146 ק״ג לעומת הדגם היוצא). כושר הגרירה של הדגם נותר על 3.5 טון. רנו מציינת כי גם מערכת הבלימה בדגם שודרגה ומערכת בלימה אוטונומית מוצעת כעת כסטנדרט.