2018 סיטרואן ברלינגו החדש
סיטרואן ברלינגו החדש - מוכן לעבודה ולמשפחה.
2018 סיטרואן ברלינגו החדש
סיטרואן ברלינגו החדש - מוכן לעבודה ולמשפחה.

סיטרואן חושפת הברלינגו החדש, אותו היא תציג בחודש הבא בתערוכת ז'נבה ותחל לשווק בעולם במהלך המחצית השנייה של 2018. הברלינגו החדש הוא דור שלישי לטנדרון המצליח של החברה ממנו נמכרו מאז שהושק לראשונה בשנת1996 כ-3.3 מיליון יחידות, הברלינגו הוא גם הטנדרון הנמכר בישראל והדגם הנמכר ביותר של סיטרואן בשוק המקומי שלנו.

 

הברלינגו החדש מבוסס על פלטפורמת EMP2 החלקו הקדמי, בכדי לאכלס את מערכות ההנעה והחשמל העדכניות של קבוצת PSA, אך מאחור הוא מבוסס על הפלטפורמה של הדגם היוצא - חיסכון בעלויות. הברלינגו החדש מצויד במערכות בטיחות מתקדמות ובמנועים חדשים, 1.5 ליטר דיזל ו-1.2 ליטר טורבו בנזין - כולל אופציה לתיבת 8 הילוכים אוטו' בדגמי מולטיספייס, הוא יוצע בגרסאות מטען ו-5 עד 7 מושבים וכמו הדגם היוצא, הוא מבטיח שילוב של נוחות ושימושיות – מסחרי או משפחתי.

 

כמו בדגם היוצא, גם הברלינגו החדש יוצע בשני אורכי מרכב שונים, אך הפעם לדגם הארוך מוצמד גם בסיס גלגלים ארוך יותר: M ו-XL, באורך כללי של 4.4 ו-4.75 מטר (2 ס"מ ארוך יותר מהדור השני), 278 ו-297 ס"מ בבסיס הגלגלים, 5 ו-7 מושבים בהתאמה. נפח תא בדגם גדל משמעותית ב-100 ליטר נוספים לכדי 775 ליטר בגרסת ה-M ו-1,050 ליטר בגרסת ה-XL (נפח מאחורי השורה השנייה). הסרה של המושבים מאחור תאפשר לקבל נפח תא מטען של 2,126 ליטר בדגם הקצר ועד ל-2,693 ליטר בדגם האורך.

תא הנוסעים החדש מציג עיצוב מודרני יותר ושפע של אבזור לא אפייני לסגמנט. בסיטרואן מבטיחים שיפור משמעותי בתחום איכות החומרים, למרות שמה שבאמת חשוב ברכב מסחרי זו עמידות החומרים ואיכות הרכבה. השורה השנייה כוללת שלושה מושבים נפרדים (עם עיגוני ISOFIX בכל מושב) הניתנים להסרה מלאה ולראשונה, שתי דלתות ההזזה כוללות חלונות חשמליים הניתנים לפתיחה מלאה, מה שמשדרג את האופי המשפחתי של גרסאות המולטי-ספייס. גם שני המושבים בשורה השלישית בדגמי ה-7 מושבים ניתנים להסרה מלאה.

 

כמו בדגם היוצא, ניתן לדגש רב על שטח חלונות גדול (6.4 מ"ר) ותקרה גבוהה היוצאים תחושה אוורירית במיוחד בתא הנוסעים. כמעט כל מקום פנוי בתא הנוסעים סיטרואן הפכה לתא אחסון שימושי כך שבסך הכל הדגם מציע נפח תאי אחסון עצום של 186 ליטר. האבזור בדגם (כסטנדרט או כאופציה) כולל, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מולטימדיה "8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, שליטה מלאה מההגה, דיבורית BT, משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים, בקרת שיוט, מפתח חכם ועוד.

 

ברלינגו החדש תא הנוסעים
ברלינגו החדש.

כאמור, הברלינגו החדש יצויד בשני מנועים חדשים, בנזין אחד ודיזל אחד. מנוע הבנזין הוא מנוע 1.2 ליטר טורבו המוכר מכל דגמי פיג'ו וסיטרואן והוא יוצע בדגם בשתי גרסאות הספק של 110 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או 130 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו' (החל מ-2019). מנוע הדיזל הוא מנוע ה-1.5 ליטר BlueHDi החדש של קבוצת PSA (מנוע שפותח במשותף עם פורד). מנוע זה יוצע בשלוש גרסאות הספק: 75 כ"ס עם תיבה ידנית, 100 כ"ס עם תיבה ידנית ו-130 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו'.

רכבים מסחריים לא זכו בעבר להתייחסות משמעותית לתחום הבטיחות מצד היצרנים, אך עם הברלינגו החדש המצב שונה לחלוטין. הפלטפורמה החדשה אמורה לספק רמה גבוהה של בטיחות פאסיבית אך סיטרואן לא הסתפקה בזה וציידה את הדגם ב-19 מערכות בטיחות/עזר, כולל בלימה אוטונומית 3-85 קמ"ש (ע זיהוי הולכי רגל עד 60 קמ"ש), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, אור גבוה אוטומטי, מצלמת 180 מעלות לאחור, בקרת יציבות לנגרר, בקרת ערנות הנהג ועוד. בנוסף נוכל למצוא מערכת חניה אוטומטית, מערכת GRIP CONTROL, פנסי ערפל מאירים לתוך פנייה ועוד.

 

בתערוכת ז'נבה, PSA תחשוף גם את הפרטנר החדש של פיג'ו ולאחר הרכישה של אופל, תוצג גם גרסה של אופל לברלינגו - כולן כמובן זהות לחלוטין למעט עיצוב החזית והסמלים. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.