קיה נירו הוא קרוסאובר עירוני/קופקטי עם מערכת הנעה היברידית אותו קיה תשווק במהלך השנה הבאה.
כשנתיים לאחר שהוצג כקונספט קיה נירו (Niro), קיה חושפת היום כעת איורים ראשונים המספקים לנו הצצה אל הקרוסאובר ההיברידי החדש של החברה אותה קיה צפויה לשווק במהלך המחצית הראשונה של 2016.
בשונה מהקונספט שהוצג כדגם 3 דלתות, גרסת הייצור של הדגם בעלת 5 דלתות. למרות שמהתמונות מתקבלת תחושה של רכב גדול, קיה נירו הוא קרוסאובר עירוני/קומפקטי הקטן יותר מהספורטאז' החדש ודומה בגודלו לרכבים כגון הונדה HR-V החדש או הדור הבא של מיצובישי ASX – קרוסאובר עירוני פלוס.
קיה תשווק את הנירו כדגם היברידי בלבד והוא יעשה שימוש באותה מערכת הנעה ופלטפורמה של יונדאי אייוניק (Ioniq) – המתחרה של יונדאי לטויוטה פריוס שתוצג גם היא בשנה הבאה. מערכת ההנעה של שני הדגמים תתבסס על מנוע 1.6 ליטר GDI אותו יונדאי הציגה בחודש שעבר. המנוע תוכנן במיוחד עבור שימוש במערכות הנעה היברידיות, הוא פועל במחזור אטקניסון החסכוני, מצויד במערכת מחזור גזי פליטה EGR ובעל נצילות תרמית גבוהה במיוחד של 40%
למנוע הספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 15.0 קג"מ והוא משודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. סוללה בקיבולת של 1.56kWh תספק מתח למנוע חשמלי בהספק של 47 כ"ס המשודך במקביל למנוע הבנזין. בקיה לא חושפים את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של הדגם אך מציינים שהיעד הוא פליטת CO2 של פחות מ-90 גרם/ק"מ. בשלב מאחור יותר, בקיה מתכננים להציע את הדגם גם בגרסת פלג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים.
קיה נירו, המכונה בחברה HUV- Hybrid Utility Vehicle, מבוסס על פלטפורמה חדשה שפותחה במיוחד עבור הדגם. בפלטפורמה נעשה שימוש נרחב בפלדת USS (מעל ל-50% מהשלדה) דבר שלפי קיה אפשר לה להשיג משקל נמוך יחסית לטובת צריכת דלק נמוכה יחד עם קשיחות מבנית גבוהה לטובת רמת בטיחות פסיבית גבוהה.