קיה חשפה היום (ה') את הקארנס 2022 החדש שהפך בדור הרביעי לקרוסאובר 7 מושבים קומפקטי במקום מיניוואן 7 מושבים קומפקטי כפי שהיה בכל הדורות הקודמים לדגם. בהיררכיית הדגמים של קיה, הקארנס החדש נכנס בין הסלטוס, החולק עם הקארנס החדש את אותה הפלטפורמה, לבין הספורטאז' החדש.
לקארנס החדש אורך של 4.54 מטר, רוחב של 1.80 מטר, גובה של 1.70 מטר ובסיס גלגלים של 2.78 מטר, כך למעט תוספת של כ-10 ס"מ לגובה ו-3 ס"מ לבסיס הגלגלים, אלו מידות דומות למדי למידותיו של הקארנס היוצא.
אל העיצוב החיצוני המודרני קיה הצמידה תא נוסעים מודרני עוד יותר שהוא בהחלט שדרוג יחסית לסגמנט בו הדגם מתחרה כאשר צריך לזכור שאמנם מדובר בדגם גלובלי אך שוק היעד העיקרי של הדגם הוא השוק ההודי ובספק רב שהדגם יעשה את דרכו לשוק האירופי. במרכז הדשבורד נמצא מולטימדיה "10.25 מתקדמת עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וכן יכולת לקבל עדכוני OTA, נמצא גם תאורת אווירה היקפית עם 64 גוונים, מערכת שמע של BOSE עם 8 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים (לא מפוצלת) עם יציאות לכל שורות המושבים, חמישה שקעי טייפ C, וילונות לחלונות האחוריים ועוד.
היצע המנועים בקארנס החדש כולל שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחר: 1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים, 1.5 ליטר אטמוספרי סמארט-סטרים עם 115 כ"ס ו-14.7 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים CVT רציפה ומנוע 1.6 ליטר אטמוספרי Gamma עם 123 כ"ס ו-15.4 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. מנוע הדיזל הוא מנוע 1.5 ליטר CRDi בהספק של 115 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית.
בשוק ההודי, אליו נחשף כרגע הדגם, לא נמצא מערכות בטיחות מתקדמות אלא רק 6 כריות אוויר ומערכות בסיסית אחרות כגון בקרת יציבות או ABS.