קיה תציג מתחרה לגולף GTI בדמותה של הפרו סיד הבאה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו.
כבר אמרנו בעבר שיונדאי וקיה לוטשות עיניים לטרטוריה של פולקסווגן באירופה. כך עם ה-i40 סדאן עלייה יונדאי אמרה שהיא לא פחות מאמורה להיות הגרסה שלה לפאסאט CC וזה ממשיך עם היונדאי ולוסטר קופה שתימכר באירופה (והשנה צפויה להגיע גם לישראל) בגרסת טורבו שתתחרה ישירות ב-שירוקו של פולקסווגן. וכעת קיה מכריזה שהפרו סיד הבאה, תתחרה בגולף GTI.
בניגוד לשמועות בעבר, קיה לא תצייד את הפרו סיד במנוע 2.0 ליטר טורבו, אלא תצייד את הפרו סיד הבאה (שתוצג לקראת סוף 2012 תחילת 2013) במנוע 1.6GDI טורבו חדש שנחשף לפני מספר חודשים. המנוע מייצר הספק של 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-27 קג"מ בטווח של 1,600-5,000 סל"ד. קיה מודעת לכך שהיא לא תמכור הרבה יחידות מ-הפרו סיד טורבו, אך דגמי הספורט שהיא מפתחת ישמשו אותה למיצוב התדמית של קיה.
הבחירה של קיה במנוע ה-1.6 ליטר ולא מנוע ה-2.0 ליטר מוסברת ע"י קיה בשל עלות תפעול, זיהום וצריכת דלק נמוכה יותר שתהיה משמעותית בזמן בו קיה תשיק את הפרו-סיד. את הסיד 5 דלתות שקיה מכוונת אל הגולף, קיה תחשוף במרץ 2012 בתערוכת ז'נבה הבאה. חידושים נוספים להם אנו צפויים מקיה במהלך 2012 אלו הגעתם של מנועי ה-GDI עם הזרקת דלק ישירה וצריכת דלק משופרת ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.
בקיה מודים שבעבר המודל אליו הם שאפו זו הייתה טויוטה, כלומר פחות עיצוב וערך מוסף ויותר מוצר תכליתי, אך לפני מספר שנים הם הבינו שבכדי להמריא ולשפר את התדמית, הם צריכים יותר מכך ולכן דאגו להביא את פיטר שרייר מ-אאודי שקיבל לא פחות מיד חופשית בכל נושא העיצוב. אם לשפוט לפי מבחן התוצאה ושיפור הן המוצר והן התדמית של קיה, פיטר שרייר שווה כל וון שקיה משלמת לו.