קיה תשיק בעוד פחות משבוע את הפיקנטו החדשה בישראל עם מחיר תחרותי ורמת אבזור גבוהה מהמקובל, יש למה לחכות.
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, תנחית בתחילת חודש הבא מתמודדת חדשה לשוק רכבי המיני בישראל עם תחילת שיווקה של הפיקנטו 2011. בטלקאר כמובן שעדיין לא מוסרים מחירים סופיים, אך באופן מסורתי, דגמי קיה ויונדאי מתומחרים באופן זהה למדי ובטלקאר אומרים שהמחיר יהיה תחרותי ורמת האבזור כמקובל אצל קיה תהיה גבוהה מהמתחרות.
לקיה פיקנטו 2011 מידות של 3,595 מ"מ אורך, 1,595 מ"מ רוחב, 1,485 מ"מ גובה ובסיס הגלגלים 2.385 מ"מ, כמעט וזהה לחלוטין לאלו של ה-i10, מה שאומר שהיא תהיה מהמרווחת בקטגוריה בצמוד ל-i10. בדומה ליונדאי i10, קיה פיקנטו תספק תחושה של רכב "אמיתי" לעומת שאר המתחרות בקטגוריית רכבי המיני, עם דיפון מלא ורמת גימור גבוהה יותר.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/i0wRbTuNDLk?rel=0{/iframe}
קיה פיקנטו תשווק עם שני מנועים. האחד 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ובהספק של 69 כ"ס ו-9.2 קג"מ אשר ימצא בגרסאות הזולות יותר. עם מנוע זה ותיבת הילוכים ידנית הביצועים עומדים על 14.4 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 153 קמ"ש ו-צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר. המנוע השני שישרת את הפיקנטו הוא זה המשרת גם את ה-i10 בנפח 1.25 ליטר בהספק של 87 כ”ס ו-12.2 קג”מ אשר יציע ביצועים עם תיבה ידנית של 11.4 שניות 0-100 קמ”ש, מהירות מרבית של 171 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 22 ק”מ לליטר (19 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'). המנועים ישודכו לתיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטו'. מנוע ה-1.0 ליטר משווק בקוריאה גם בהספק של 80 כ"ס, כך שיתכן שטלקאר תציג את המנוע הזה בגרסה החזקה יותר כתשובה לשברולט ספארק.
קיה תשווק את הפיקנטו החדשה בשלוש רמות גימור לפחות, כאשר רמת הגימור הבסיסית, תכוון לטווח המחיר של 63,000-65,000 ש"ח. הגרסה הבכירה עם מנוע 1.25 ותיבת 4 הילוכים אוטו', תכלול כבר רמת אבזור מאוד גבוהה כולל מערכת שמע MP3 מלאה (USB iPod Aux), חלון גג חשמלי, חישוקים קלים, תאורתLED ליום, קישורית BT, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח, תפעול מערכת השמע מההגה ועוד. גרסה זו תעלה כבר מעל ל-80,000 ש"ח. בין שתי הגרסאות, תמצא גרסת ביניים עם מנוע 1.0 ליטר ותיבת 4 הילוכים אוטומטית ורמת אבזור גבוהה.
-המחירים ורמת האבזור הנם בגדר הערכה בלבד.