קיה סיד החדשה, תוצע בישראל בתצורת האצ'בק וסטיישן עם מנוע 135 כ"ס, תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים ותא נוסעים מאובזר ואיכותי מבעבר.
קיה, חשפה את הסיד 2012 החדשה בתערוכת ז'נבה האחרונה בגרסת סטיישן SW ובגרסת האצ'בק חמש דלתות.
כעת, קיה מספקת תמונות חדשות ואת המפרט המלא של דגם החמש דלתות לקראת תחילת שיווקו באירופה בחודש מאי הקרוב. הישווק בישראל יחל בעוד מספר חודשים עם דגם החמש דלתות ולאחריו יגיע דגם הסטיישן SW ודגם הפרו-סיד שלוש דלתות החדש.
בהתאם לשוק היעד, קיה מציידת את הסיד החדשה בשני מנועי דיזל בהספקים של 90-128 כ"ס ושלושה מנועי בנזין בהספקים של 100-135 כ"ס. בישראל ככל הנראה יוצעו שני מנועים, בנזין 1.6GDI עם 135 כ"ס וטורבו דיזל עם 128 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטו' או ידנית.
קיה סיד 2012 החדשה - מידות ותא נוסעים:
לקיה סיד החדשה מידות דומות למדי לדגם המוחלף עם אורך של 4310 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ (10 מ"מ-), גובה של 1,470 מ"מ (10 מ"מ-) ובסיס גלגלים של 2,650 מ"מ (זהה לדגם המוחלף) כלומר הסיד החדשה ארוכה ב-45 מ”מ, צרה ב-10 מ”מ ונמוכה ב-10 מ”מ מהדגם היוצא.
נפח תא המטען עומד על 380 ליטר (40 ליטר+) ועם קיפול המושבים הנפח גדל ל-1,318 ליטר (18 ליטר+). דגם ה-SW סטיישן של הסיד החדשה מציע נפח של 530 ליטר ו-1,630 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
למרות שמדובר באותה הפלטפורמה, זו החדשה מרווחת יותר וחזקה יותר ב-45% בהתנגדות לפיתול מה שאפשר לקיה לשפר את התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה יחד עם שיפור בבידוד הרעשים והפחתת הרעידות. הסיד החדשה קלה בממוצע בכ-100 ק"ג מהדגם המוחלף.
תא הנוסעים עבר שדרוג של ממש לעומת הדגם היוצא שהיה מאובזר, אך פשוט למראה. תא הנוסעים החדש מציע חומרים רכים ואיכותיים מבעבר יחד עם קונסולה מרכזית המופנית לנהג לשיפור הנדסת האנוש בדומה לקיה אופטימה. למעשה, למעט מנופי האיתות והמגבים הזהים לדגם היוצא, הכל חדש לחלוטין בתא הנוסעים של הסיד 2012.
לוח השעונים בסיד החדשה נלקח ישירות מהאופטימה אך בסיד החדשה מד המהירות בעל מחוג דיגיטלי ובמרכזו נמצא מסך המידע גדול של מחשב הדרך ומערוכת נוספות. כמו ב-i30 החדשה, גם בסיד החדשה ניתן למצוא, בלם יד חשמלי ושלוש תוכניות תגבור להגה (נורמל, קומפורט, ספורט).
אבזור:
בתחום האבזור, הרשימה ארוכה וניתן למצוא בין היתר כאופציה או כסטנדרט: מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי,מערכת חניה אוטו' (במקביל), מערכת מולטימדיה עם מסך "7 עם שליטה מההגה, כניסות USB+AUX, קישורית BT (כסטנדרט), חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חלון גג כפול, תאורת LED ליום (סטנדרט), 4 חלונות חשמל, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.
בתחום הבטיחות מוצעת הסיד החדשה עם 7 כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת יציבות אקטיבית VSM, מערכת התראה בעת בלימת חירום ESS ומערכת סיוע לזינוק בעליה HAC ועוד.
קיה סיד 2012 החדשה – מנועים,ביצועים וצריכת דלק
כאמור הסיד החדשה תוצע עם 5 מנועים, כאשר שניים מהם רלוונטיים במיוחד לשוק הישראל, אלא אם בטלקאר יפתיעו עם גרסה ידנית מוזלת.
מנועי הבנזין:
1) 1.4 ליטר MPI עם 100 כ"ס ב-5,500 סל"ד -13.96 קג"מ ב-4,200 סל"ד. מנוע זה משווק עם תיבה ידנית בלבד ומציע ביצועים של 12.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש. צריכת הדלק בדגם זה עומדת על 16.7 ק"מ לליטר או 17.85 ק"מ לליטר עם מערכת עצור/סע.
3) 1.6 ליטר GDI עם 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.8 קג"מ ב-4,850 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים DCT ומציע ביצועים של 9.9 שניות ו-195 קמ"ש עם תיבה ידנית או 10.8 שניות ו-195 קמ"ש עם תיבה אוטו'. צריכת הדלק עומדת על 18.5 ק"מ לליטר או 16.4 ק"מ לליטר בהתאמה.
מנועי דיזל:
1) 1.4 ליטר WGT עם 90 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-22.4 קג"מ בין 1,500-2,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ומציע ביצועים של 13.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 24.4 ק"מ לליטר.
2) 1.6 ליטר VGT עם 128 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-26.5 קג"מ בין 1900-2,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ומציע ביצועים של 11.5 שניות 0-100 קמ"ש (11.7 ש' אוטו') ומהירות מרבית של 197 קמ"ש (187 קמ"ש אוטו') עם תיבת הילוכים ידנית. צריכת הדלק עומדת על 24.4 ק"מ לליטר או 27.7 ק"מ לליטר עם מערכת עצור/סע בדגם EcoDynamic (אוטו': 18.1 ק"מ לליטר). מנוע זה מוצע גם בהספק מופחת של 110 כ"ס.
בהמשך, ככל הנראה עם מתיחת הפנים, תוצע הסיד עם מנוע טורבו קטני נפח שיתכן ויוצעו כבר עם הפרו סיד החדשה. מדובר במנוע בנפח 1.2 ליטר T-GDI בהספק של 130 כ"ס ו-19.3 קג"מ.