לאחר שחשפה את הפיקנטו 2021 המחודשת בשוק הבית הקוריאני, שם היא משווקת כקיה מורנינג (Morning), קיה מציגה את הגרסה המחודשת של הפיקנטו עבור השוק האירופי, כולל גרסאות X ליין ו-GT ליין המחודשות. למעט מבחר מנועים גדול יותר עבור השוק האירופי, אין כל הבדל בין הדגמים.
נתחיל דווקא ממה שנמצא מתחת למכסה המנוע, שם קיה החליפה את כל המנועים של הדגם הנוכחי במנועים מסדרת מנועי Smartstream החדשה הכוללים מערכת תזמון שסתומים מתקדמת יותר, מערכת ניהול תרמי משופרת והזרקת דלק ישירה כפולה DPI במקום רב נקודתית. המנועים החדשים חסכוניים ונקיים יותר אך ההספקים נותרו ללא שינוי. אלו אותם מנועים המוכרים לנו מה-i10 החדשה.
היצע המנועים כולל מנוע 1.0 ליטר 67 כ"ס ו-9.7 קג"מ, 1.2 ליטר (במקום 1.25 ליטר) 84 כ"ס ו-12.0 קג"מ ובפסגת ההיצע גם מנוע 1.0 ליטר טורבו, משופר גם הוא, בהספק מרבי של 100 כ"ס ו-17.4 קג"מ. חידוש נוסף בדגם וכמו ב-i10 החדשה הוא החלפת תיבת ה-4 הילוכים אוטומטית פלנטרית בתיבת 5 הילוכים רובוטית אוטומטית AMT שאמנם פוגעת בביצועים אך משפרת משמעותית את צריכת הדלק ומפחיתה את פליטת המזהמים. בשלב זה, קיה לא חושפת עדיין את נתוני הביצועים או צריכת הדלק המעודכנים.
העיצוב החיצוני של הפיקנטו המחודשת זכה למנה גדושה של שינויים בדגמי X ליין ו-GT ליין, שינויים המעניקים לדגמים מראה מודרני ומלוטש יותר בזכות עיצוב חדש לפנסים, לפגושים ולחישוקי הגלגלים. בניגוד לשוק הקוריאני, הגרסאות הרגילות של הפיקנטו עבור השוק האירופי זכו רק לעיצוב חדש לפנסים הראשיים והאחוריים ושאר העיצוב נותר ללא שינוי. קחו את זה עם גרגר של מלח שכן יתכן כי היבואן המקומי (טלקאר) ישווק את הדגם בישראל גם עם הגריל המעודכן והפגושים החדשים החדש כמו בדגם הקוריאני. נאלץ להמתין ולראות.
תא הנוסעים של הפיקנטו המחודשת זכה בעיקר לשדרוג טכנולוגי עם התקנה על מערכת מולטימדיה "8 חדשה ומתקדמת יותר (במקום "7 בדגם הנוכחי) ומסך "4.2 חדש בלוח המחוונים עבור מחשב הדרך. לצד שינויים אלו, קיה מציעה מבחר גדול יותר של ריפודי מושבים או שילובי צבעים בתא הנוסעים עבור ריפודי המושבים או חלקי הפלסטיק השונים.
גם מפרט הבטיחות בדגם זכה לשדרוג משמעותי בזכות תוספת של מצלמה קדמית וחיישנים נוספים. אל מערכת הבלימה האוטונומית שהוצעה גם בדגם הנוכחי נוספו כעת, בהתאם לרמת הגימור, גם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי הולכי רגל, ניטור שטח מת, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית במהירויות חניה ובקרת ערנות נהג.
הפיקנטו המחודשת תשווק באירופה במהלך הרבעון השלישי של השנה, לישראל הדגם צפוי להגיע לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה.