2013 פיג'ו 308 החדשה, תוכננה בכדי להתחרות בגולף של פולקסווגן ותשווק עם מגוון מנועי בנזין ודיזל חסכוניים כולל גרסת 125 כ"ס למנוע הטורבו 1.6THP.
פיג'ו חשפה לראשונה את ה-308 החדשה לפני כחודשיים וכעת, היא מפרסמת לראשונה את המפרט הטכני המלא של הדגם אשר יוצג בבכורה עולמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה (10.09) והשיווק באירופה יחל במקביל. לישראל? רק במהלך 2014.
פיג'ו 308 החדשה, אמנם שומרת על השם של הדגם היוצא בהתאם לאסטרטגיית שמות הדגמים החדשה של פיג'ו, אך למרות זאת מדובר במכונית חדשה לחלוטין היושבת על פלטפורמת EMP2 המודולרית החדשה והמתקדמת של קבוצת PSA (פיג'ו וסיטרואן) המשררת כיום גם את הגרנד פיקאסו החדש של סיטרואן ותשרת בעתיד מגוון רחב של דגמים החל מסופרמיני ועד למשפחתיות גדולות ומיניוואנים.
הפלטפורמה החדשה, שהיא חזקה וקשיחה יותר מבעבר ומאפשרת לקבוצת PSA להפחית עלויות ייצור, אפשרה לפיג'ו להפחית לא פחות מ-140 ק"ג בממוצע ממשקלה של ה-308 החדשה לעומת הדגם היוצא. לדוגמה: משקלה של פיג'ו 308 החדשה עם מנוע 1.6THP 125 כ"ס ותיבה ידנית עומד על 1165 ק"ג בלבד! זאת לעומת 1312 ק"ג לדגם היוצא בקונפיגורציה דומה. מה שלא השתנה עם הפלטפורמה החדשה אלו המתלים: דמוי מקפרון מלפנים וקורת פיתול מאחור.
פיג'ו 308 החדשה לא שונה במידותיה לעומת הדגם היוצא, אך לפי פיג'ו היא מרווחת יותר לנוסעים לעומת הדגם הנוכחי. מידות הדגם הן: 4,253 מ"מ אורך, 1,804 מ"מ רוחב, 1,457 מ"מ גובה ובסיס הגלגלים עומד על 2,620 מ"מ. למעט בסיס הגלגלים שגדל ב-12 מ"מ, שאר המידות קטנו למעשה. נפח תא המטען עומד על 420 ליטר (או 452 ליטר-תלוי איך מודדים), מהגדולים מבין המשפחתיות האצ'בק.
{dailymotion}x10ekep_nouvelle-peugeot-308-video-exclusive_auto{/dailymotion}
2013 פיג'ו 308 החדשה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק של הדגם באירופה, פיג'ו תציע את ה-308 החדשה עם חמישה מנועים, שלושה מנועי בנזין בהספקים של 82-155 כ"ס ושני מנועי דיזל בהספקים של 92-115 כ"ס. החדשה המעניינת והרלוונטית במיוחד לשוק הישראלי זה מנוע 1.6THP בגרסת 125 כ"ס החדשה. כל הדגמים מוצעים, נכון לעכשיו, רק עם תיבה ידנית אך בהמשך תוצע תיבת 6 הילוכים אוטו', סוף עידן ה-AL4.
באביב 2014, פיג'ו תוסיף להיצע את מנוע הטורבו החדש שלה 1.2 ליטר e-THP שלושה צילינדרים, שיוצע בהספקים של בין 110-130 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ. בנוסף יוצגו מנועי דיזל חדשים וחסכוניים יותר BlueHDi בתקן אירו 6.
מנועי הבנזין:
מנוע | 1.2 VTi | 1.2 e-THP | 1.6 THP | 1.6 THP |
תיבת הילוכים | 5M | 6M | 6M | 6M |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 82/5,750 | 130/5,500 | 125/6,000 | 155/6,00 |
מומנט/סל"ד | 12.0/2,750 | 23.4/1,750 | 20.4/1,400 | 24.5/1,400 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 172 | 207 | 202 | 215 |
0-100 קמ"ש (ש') | 13.3 | 9.6 | 8.9 | 8.0 |
צריכת דלק ק"מ/ליטר | 20 | 21.7 | 17.85 | 17.85 |
מנועי הדיזל:
מנוע | 1.6 HDi | 1.6 e-HDi |
תיבת הילוכים | 5M | 6M |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 92/4,000 | 115/3,600 |
מומנט/סל"ד | 23.4/1,750 | 27.5/1,750 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 183 | 196 |
0-100 קמ"ש (ש') | 11.3 | 10.2 |
צריכת דלק ק"מ/ליטר | 27 | 27 |
תא הנוסעים של ה-308 החדשה ממשיך ומעצים את קו העיצוב המינימליסטי שפגשנו כבר ב-208 החדשה (פילוסופיית "i-cockpit” ), עם מינימום של כפתורים על הקונסולה המרכזית או על גלגל ההגה. השליטה על רוב המערכות ברכב, תעשה או דרך מסך המגע המרכזי "9.7 או דרך הכפתורים שעל גלגל ההגה. כמו ב-208, גם כאן לוח המחוונים ממוקם בגובה קו הראייה וגלגל ההגה קטן קוטר וממוקם נמוך.
כמו ברכב צרפתי טוב, אי אפשר כמובן בלי מוזרויות/מקוריות - תקראו לזה איך שאתם רוצים - כך למשל המחוגים על שעון הסל"ד ושעון המהירות נעים בכיוונים הפוכים ובנוסף, בשם המינימליזם, כל השליטה על מערכת בקרת האקלים נעשית דרך מסך המגע בלבד, דבר העשוי להתגלות במבחן המציאות כפתרון מוצלח או סתם מטריד.
בתחום הבטיחות, הדגם מוצע כסטנדרט עם 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ומשיכה, עיגוני ISOFIX מאחור ועוד. למעט דגם הבסיס, כל הגרסאות מוצעות עם בקרת שיוט ומגביל מהירות. הדגם לא נבחן עדיין במבחני הריסוק EuroNCAP, אך צפוי להשיג ניקוד מרבי של חמישה כוכבי בטיחות.