כשלושה חודשים לאחר שהציגה את פיג'ו 308 האצ'בק 2022 החדשה, פיג'ו חושפת את גרסת הסטיישן השימושית יותר של הדגם, פיג'ו 308 SW החדשה. אם פיג'ו 308 סטיישן היוצאת הייתה מכונית שימושית אך די משעממת למראה, פיג'ו 308 סטיישן החדשה מציגה עיצוב מרהיב ודינמי במיוחד, כזה שללא ספק יסייע למכירות של הדגם בעידן בו מרבית הלקוחות מעדיפים SUV כמו ה- 3008. העיצוב המרהיב הזה אפשר לפיג'ו להשיג מקדם גרר Cd נמוך יחסית של 0.277.
כמו בדגם היוצא, פיג'ו 308 SW סטיישן גדולה יותר מדגם ההאצ'בק ועם אורך של 4,636 מ"מ, רוחב של 1,852 מ"מ, גובה של 1,442 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,732 מ"מ היא ארוכה יותר ב-36 מ"מ ועם תוספת של 57 מ"מ לבסיס הגלגלים. כל זה יוצר רכב מרווח יותר לנוסעים בשורה השנייה ותא מטען גדול יותר בנפח של 608 ליטר (548 ליטר בדגם פלאג-אין) זאת לעומת 412 ליטר בדגם החמש דלתות האצ'בק. את הספסל האחורי ניתן לקפל ביחס של 40:20:40.
עיצוב תא הנוסעים זהה כמובן למה שכבר פגשנו בדגם ההאצ'בק, מעוצב ומתוכנן לפי הדור הבא של סידור iCockpit הכולל גלגל הגה חדש וקטן שלא מפריע לקו הראייה ללוח המחוונים "10 הדיגיטלי עם תצוגת 3D ומערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם מסך מגע "10. בנוסף נמצא תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, מדף ייעודי עם משטח טעינה אלחוטי למכשיר הסלולרי, אופציה למערכת שמע מבית FOCAL עם 10 רמקולים, תאורת אווירה, ריפודי עור משולב באלקנטרה עם אופציה לריפודי עור נאפה יוקרתיים, חלון גג פנורמי, תאורת LED מלאה עם אופציה לתאורה ראשית אדפטיבית LED Matrix ועוד.
היצע המנועים בפיג'ו 308 SW החדשה זהה למה שכבר פגשנו, זה כולל מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספקים של 110 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 130 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו', מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל 130 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, וכן שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין (PHEV).
HYBRID 180 e-EAT8 מציעה הספק כולל של 180 כ"ס ומערכת HYBRID 225 e-EAT8 מציעה הספק כולל של 225 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 12.4kWh המאפשרת נסיעה חשמלית מלאה לטווח של כ-60 ק"מ. טעינה של הסוללה: הדגם מצויד כסטנדרט במטען פנימי 3.7kW המאפשר טעינה משקע ביתי רגיל בזמן של 7 שעות או 3 שעות ו-50 דקות משקע תעשייתי, לקוחות הדגם יוכלו לשדרג למעט פנימי בהספק של 7.4kW המאפשר לקצר את זמן הטעינה לשעה ו-55 דקות בלבד. את נתוני הביצועים וצריכת הדלק של הדגם פיג'ו תחשוף במועד מאוחר יותר.
מפרט הבטיחות שודרג עם הדור החדש של מערכת הבטיחות של פיג'ו שמעבר לדברים המוכרים, מוסיף אפשרות למעבר נתיב אוטונומי באמצעות הפעלת מוט האיתות (80-180 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לפני סיבובים וכו', ניטור שטח מת עם זיהוי של רכבים מתקרבים גם במרחק של עד 75 מטר מאחורי הרכב, מצלמת 360 מעלות ועוד. כמובן שנמצא גם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה ועוד.