פיאט חושפת את הדובלו 2023 החדש, דור שלישי לטנדרון המסחרי של החברה שבניגוד לדור הראשון והשני שהיו מייצור עצמי מלא של פיאט, הפעם פיאט היא חלק מקבוצת סטלנטיס כך שטבעי הדבר שהפעם הדובלו מבוסס על סיטרואן ברלינגו החדש. הדובלו החדש משלים משפחה של חמישיית דגמים תאומים של מסחריות קלות, משפחה הכוללת בנוסף לדובלו ולברלינגו גם את פיג'ו ריפטר, טויוטה פרואייס סיטי ואופל קומבו.
כמו שאר החברים למשפחה, שהוצגו עוד בשנת 2018, גם הדובלו ישווק בגרסאות מסחריות סגורות או בגרסאות נוסעים מהודרות וכן בגרסה חשמלית מלאה - e-Doblò. כמו שאר חברי המשפחה הדובלו נבדל משאר בני המשפחה בעיצוב שונה לחזית הדגם ועוד מספר דברים מינוריים כגון עיצוב שונה לחישוקי הגלגלים ועוד.
גם תא הנוסעים זהה למוכר לנו מדגמי 2021 המעודכנים של הברלינגו, למעט כמובן הסמל השונה על גלגל ההגה. גרסת הנוסעים של הדובלו מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי למחצה, מולטימדיה "8, אופציה לתצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. אם אתם נוסעים לחסום את שדה הראייה לאחור, תוכלו לצייד את הדגם במסך "5 במקום מראה מרכזית המציג וידאו ממצלמה המותקנת מאחור.
היצע המנועים זהה למוכר לנו משאר חברי המשפחה, מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 100 כ"ס עד 130 כ"ס או מנוע 1.2 ליטר טורבו 110 כ"ס. את המנועים ניתן לשדך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית בדגמים החזקים יותר. כמובן שגם הגרסה החשמלית זהה למוכר לנו מהברלינגו החשמלי, מנוע 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ וסוללה בקיבלות של 50kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-270 ק"מ.
הדובלו הוא כמובן לא הדגם המסחרי היחידי המתבסס על הדגמים המסחריים של סיטרואן/פיג'ו, הסקודו של פיאט מתבסס על הג'מפי וכבר מעל לשלושים שנה פיג'ו ופיאט מייצרות יחדיו את הוואן המסחרי הגדול שלהן, פיג'ו בוקסר ופיאט דוקאטו.