פיאט דובלו זוכה בדגמי 2015 לעיצוב חדש, בידוד רעשים משופר ומנועי דיזל משודרגים עם זמינות כוח טובה יותר וצריכת דלק עדיפה.
פיאט חשפה השבוע את הדובלו 2015 החדש זאת לאחר שהעניקה לדגם מתיחת פנים, כחמש שנים לאחר שהוצג הדגם בדורו השני. פיאט הציגה את הדובלו המחודש בתערוכת הרכבים המסחריים IAA בהנובר שבגרמניה.
מתיחת הפנים לדובלו 2015 כוללת עיצוב חדש לחזית, מנועי דיזל 1.3 ליטר ו-1.6 ליטר משופרים המציעים זמינות מומנט טובה יותר יחד עם שיפור קל בצריכת הדלק, בידוד רעשים משופר שהפחית את הרעש בתא הנוסעים ב-4.4db, רשימת אבזור משודרגת וכיול מחדש להיגוי ולמתלים.
חיצונית, הדובלו בדורו השני הציג חזית מיוחדת וגם זו החדשה לא סטנדרטית בעיצובה, תחליטו אתם אם זהו שיפור או צעד לאחור. יחד עם החזית החדשה פיאט עיצבה מחדש את הפנים מאחור ומציעה עם הדגם חישוקים קלים בעיצוב חדש.
לרוב, ובטח ברכבים מסחריים, לא נהוג במתיחת פנים לדגם לעצב מחדש לחלוטין את תא הנוסעים, אך מכיוון שהמסחריות הקלות של פיאט הפכו עם רכישת קרייזלר לדגמים המשווקים גם בארה"ב תחת מותג דודג', הדובלו המחודש מקבל למעשה את תא הנוסעים של דודג' ראם פרו-מאסטר סיטי החדש שהוצג לאחרונה, המהווה את הגרסה האמריקאית של הדובלו. גם פיאט דוקטו משווק בארה"ב תחת מותג דודג' וניקרא ראם פרו-מאסטר.
תא הנוסעים החדש מציג שדרוג בכל התחומים כולל תוספת של מקומות אחסון, מיקום נכון יותר של יציאות המיזוג המרכזיות (גבוה מבעבר) יחד עם שיפור באיכות החומרים ובבידוד הרעשים. בנוסף לכך, ניתן למצוא לוח מחוונים שעוצב מחדש, גלגל הגה חדש וכן אופציה למערכת המולטימדיה החדשה של קבוצת פיאט-קרייזלר עם מסך מגע "5. כמו בעבר, הדגם מציע כושר העמסה של כ-1 טון ונפח תא מטען של 5 קוב עם קיפול המושבים מאחור.
הדובלו 2015 מוצע עם מגוון רחב של מנועים כאשר מנועי הדיזל העיקריים של הדגם, 1.3 ליטר ו-1.6 ליטר, זכו כאמור לשדרוג והם מציעים גמישות גדולה יותר עם זמינות של מומונט גבוה יותר בסל"ד נמוך יחד עם שיפור בתגובת המנוע. בגזרת מנועי הבנזין הדגם מוצע עם מנוע 1.4 ליטר 95 כ"ס ועד ל-1.4 ליטר טורבו TurboJet עם 120 כ"ס ו-21.0 קג"מ (כולל גרסת הנעה בגז).
בתחום מנועי הדיזל הדגם מוצע עם ארבעה מנועים: 1.3 ליטר MultiJet עם 75 או 90 כ"ס ו-20.4 קג"מ 1.6 MultiJet II עם 100 או 105 כ"ס ו-29.6 קג"מ ו-2.0 ליטר MultiJet II עם 135 כ"ס 32.6 קג"מ, מנוע ה-1.6 ליטר יוצע בגרסת 90 כ"ס ו-20.4 קג"מ עם תיבת הילוכים רובוטית והגרסה החסכונית ביותר של הדגם " "EcoJet מציעה צריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר.
פיאט מציעה את הדובלו המשודרג עם מערכת Traction + המיועדת לשיפור האחיזה בתחילת הנסיעה על משטחים מעוטי אחיזה. המתלה האחורי בדגם שודרג וזכה לכיול מחדש וכך גם למערכת ההיגוי.