פולקסווגן פולו GTI המחודשת מקבלת מנוע 1.8 טורבו עם 190 כ"ס במקום מנוע ה-1.4 טווין-טורבו ולראשונה, תוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית.
פולקסווגן חשפה היום (ה') לראשונה את הפולו GTI החדשה לאחר שהעניקה לדגם מתיחת פנים, שבועיים לפני שתוצג בבכורה עולמית לקהל הרחב בתערוכת פריז.
החידוש העיקרי פולו GTI הוא קבלתו של מנוע 1.8 טורבו חדש ממשפחת מנועי EA888 שפותחה באודי, זאת במקום מנוע ה-1.4 טווין-טורבו (מגדש-על ומגד טורבו) ששרת את הדגם הקודם.
מנוע ה-1.8TTSI מייצר בדגם הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, תוספת של 10 כ"ס ו-7.1 קג"מ לעומת המנוע הקודם. בניגוד לדגם היוצא שהוצע עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בלבד (DSG-7), הפולו GTI החדשה תוצע גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית.
עם המנוע החדש, הפולו GTI רושמת לזכותה שיפור בנתוני הביצועים: 6.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 236 קמ"ש, זאת לעומת 6.9 שניות ו-228 קמ"ש בדגם היוצא. נתוני הביצועים החדשים מציבים את הפולו GTI החדשה מעל המתחרות שלה בסגמנט כגון הפיאסטה ST, פיג'ו 208GTI ואופל קורסה OPC, לפחות בכל הקשור לביצועים בקו ישר.
הפולו GTI מתוחת הפנים, המבוססת על הפולו 2014 החדשה, נבדלת מהגרסאות הרגילות בפגושים בעיצוב ספורטיבי, פס קישוט אדום הנמתח בין הפנסים הראשיים (אופציה לתאורת LED ראשית), לוגו GTI על הגריל הקדמי ומאחור, חצאיות צד וספוילר גג אחורי. בתא הנוסעים הפולו GTI מקבלת את גלגל ההגה שלה ישירות מהגולף GTI וכן את מושבי הספורט עם ריפוד בד בדוגמה סקוטית. כאופציה, הרוכשים יכולים להוסיף בולמים אדפטיביים "Sport-Select “.