פלוקסווגן פאסאט 2011, אמנם חדשה, אך לא מחדשת הרבה, מנועים מוכרים ועיצוב קצת אנמי.
פולקסווגן חושפת את הפאסאט 2011 בגרסאות סדאן וסטיישן. פולקסווגן הצליחה לשמור את הקלפים קרוב לחזה בכל הקשור בפאסאט החדשה. זה הדור השביעי לפאסאט B7, למרות שהיא מבוססת על ה-B6. פולקסווגן טוענת שכל חלקי הגוף חדשים לחלוטין למעט הגג. בכל מקרה, היא נראית כישור קו לשאר דגמי פולקסווגן החדשים ודומה למדי לג'טה החדשה או בקיצור, מתיחת פנים חיצונית עמוקה.
לפני שנתייחס לעיצוב, הלא מרשים למרות חשיבותו של זה עבור פולקסווגן, נתחיל לשפוך נתונים. המידות, כמעט ונותרו כשהיו בפאסאט המוחלפת. היא ארוכה מקודמתה בסך הכל ב- 4 מ"מ ואורכה כעת 4.769 מטר (4.771 מטר לסטיישן) הרוחב והגובה נותרו כשהיו, 1.82 מטר רוחב ו- 1.474 מטר גובה.
פולקסווגן פאסאט 2011 - רשימת המנועים הביצועים וצריכת הדלק,שיפור ניכר נרשם.
המנוע הבסיסי שישרת את הפאסאט החדשה הוא מנוע דיזל 1.6 ליטר TDI BlueMotion בהספק של 105 כ"ס. המנוע משודך למערכת המרת אנרגיית בלימה לטעינת המצברים וכן מערכת עצור/סע מהדור השני. צריכת הדלק תעמוד על 29.3 ק"מ לליטר!!. שני מנועי דיזל נוספים שישרתו את הפאסט יהיו בנפח 2.0 ליטר TDI בשני הספקים של 140 כ"ס ו-170 כ"ס.
תחנות הכוח בתחום הבנזין יחלו ממנוע ה-1.4 ליטר TSI בהספק 122 כ"ס, 1.8 ליטר TSI בהספק של 160 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר TSI בהספק של 210 כ"ס. בפסגת ההיצע יעמוד מנוע ה-3.6 ליטר V6 המוכר מהסופרב, רק שכאן הוא מפיק 300 כ"ס לעומת 260 כ"ס בסופרב. הגרסה החזקה תקבל את הדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני XDS כפי שיש בגולף GTI.
המנועים ישודכו לתיבות ידניות או DSG רובוטית. בתחום הבטיחות, הפאסאט 2011 מצוידת במערכת בלימה אוטומטית כמו בוולוו S60 שתאפשר עצירה מלאה של הרכב במהירויות מתחת ל-30 קמ"ש בעת זיהוי מכשול בנקודת אל חזור. פולקסווגן שכללה את המערכת לעומת וולוו בכך, שהמערכת מסוגלת גם להאיץ את הרכב לפנים אם היא מזהה סכנת התנגשות מאחור. מערכת נוספת כאופציה, היא מערכת המתריעה לנהג על מצב עייפות.
השיווק של הפאסאט החדשה יחל בתחילת שנה הבאה. עכשיו לנושא העיצוב. הפאסאט B5 שהוצגה ב-1996, עשתה מהפכה בתחום סגמנט המשפחתיות הגדולות והיוותה אמת מידה למשפחתיות גדולות/מנהלים. אמנם לא בתחום העצוב, למרות שהיא נראתה מרשימה ומכובדת, אלא בעיקר בתחום איכות החומרים והתחושה של רכב מקטגוריית הסאלון. הפאסאט החדשה, או יותר נכון מתיחת הפנים לדגם 2011, משדרת שעמום אחד גדול. פולקסווגן פשוט נרדמה בשמירה כאשר המתחרות מאירופה ומהמזרח, התעוררו משנתן ומציבות כל אחת אלטרנטיבה יותר מראויה.
לא כתבנו על עיצוב הפנים מהסיבה הפשוטה, פשוט תסתכלו על הפאסאט המוחלפת או יותר נכון על עיצוב הפנים של הפאסאט CC. מעבר לשינויים קלים, הכל נשאר אותו הדבר. איכותי? בטוח, אך עם שאיפות להיות היצרן הגדול ביותר בעוד 7 שנים, הפאסאט החדשה, לא תעזור במשימה כנראה. סליחה, לא שמנו לב, שנוסף שעון מחוגים חדש.