פולקסווגן פאסאט CC החדשה, שמעכשיו נקראת רק פולקסווגן CC, מושקת בישראל לאחר מתיחת פנים לדגם.
חטיבת פולקסווגן, מבית צ'מפיון מוטורס, תשיק השבוע בישראל את הגרסה המשדורגת של דגם הקופה של פולקסווגן, ה- CC החדשה כמענה נוסף (בתוספת לפאסאט החדשה) לקהלי הפרימיום בסגמנט המנהלים. פולקסווגן CC החדשה מציעה בין היתר, מערכות בטיחות ונוחות משודרגות, עיצוב עדכני יוקרתי עם חזית המוכרת מספינת הדגל של החברה – הפייטון, אפשרות לחמישה מקומות ישיבה, ואת מנועי הטורבו בנזין המוכרים של הקונצרן, בשתי גרסאות של 1.8 ו- 2.0 ליטר. כל גרסא תציג רמת אבזור שונה. מחיר ה- CC נשאר ללא שינוי, החל מ- 249,900 שקל לגרסת ה- 1.8 TSI, ו- 298,900 שקל לגרסת ה- 2.0 TSI.
פולקסווגן CC (הפאסאט CC דור ראשון) הייתה הניסיון הראשון של יצרן הפונה לקהלים נרחבים להציע רכב בתצורה המוכרת רק מסגמנט היוקרה. התוצאה, ארבע שנים אחרי, יותר ממרשימה: הצלחה עולמית עם קרוב למעלה מ- 270 אלף יחידות שנמכרו עד כה, והמצאת נישה חדשה בעולם רכבי המנהלים. ה- CC החדשה נוחתת עכשיו בישראל לאחר שנחשפה בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה בסוף שנה שעברה, תחת השם פולקסווגן CC בלבד המסמל Comfort Coupe.
גרסת ה- CC 4 דלתות החדשה של פולקסווגן ממשיכה להציג עיצוב דמוי קופה הכולל מראה אלגנטי לצד דגש על דינמיות וספורטיביות. עיצוב ה- CC החדשה ממשיך להתקדם לתוך עולם היוקרה צעד אחד קדימה עם חזית רכב המציגה את הגריל והחרטום המזוהים עם הפייטון, ספינת הדגל המפוארת של היצרן מוולספבורג. חזית זו כוללת גם פנסי בי- קסנון, לצד מכסה מנוע ופגושים תפוחים המקנים לרכב מראה שרירי יותר. המראה האלגנטי ספורטיבי מושג גם בעזרת קו הפרופיל הנמוך של המרכב, שביחד עם קווי הצד, יוצרים ל- CC תחושת זרימה מענגת. אחורי הרכב כוללים פגוש חדש עם תג שם לרכב, לצד פנסי בלימה, מבוססי תאורת LED, שעוצבו מחדש.
הדור החדש של ה- CC מציע מכונית שימושית עד מאוד עם מספר חידושים. מתא מטען גדול כבעבר של 530 ליטר, דרך התאמת המושב האחורי לשלושה אנשים (בניגוד לדור הראשון) המוצע כיום כאופציה בגרסת 2.0 ליטר, ועד שיפור באיכות הנסיעה בזכות הוספת חומרי בידוד רעשים. אלו הפכו את הרכב שהיה שקט גם בעבר, למכונית שהנהיגה בה משדרת תחושת יוקרה המוכרת מסגמנטים גבוהים יותר. השמשות, לדוגמה, עבות יותר מבעבר, כאשר גם החלק הקדמי והדלתות זוכות לשיפור הבידוד האקוסטי.
כראוי לרכב יוקרה, ה־ CC החדשה מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות, המגיעות בחלקן כבר כסטנדרט. לדוגמא מערכת התראת עייפות Fatigue Detection, המוצעת כסטנדרט בשתי הגרסאות, ויכולה באמצעות חיישן זווית ומהירות סיבוב ההגה, לזהות דפוס נהיגה חריג ולהתריע קולית ווזיאולית לנהג בהמלצה ל"עצירת קפה". דוגמא נוספת היא מערכת בולמי זעזועים אדפטיבית, המאפשרת לכוון את רמת שיכוך הזעזועים, בצד מערכת דפרנציאל XDS המשפרת משמעותית את אחיזת הכביש באמצעות חלוקת המומנט בין ארבעת הגלגלים (רק בגרסת 2.0 ליטר). בנוסף ניתן למצוא בשתי הגרסאות את כל מערכות הבטיחות המוכרות כגון ה-ESP, וה- EDL לשיפור השליטה על הרכב, TCS, ו- ABS, לשמירה על הנתיב ומניעה החלקה ועוד.
גם חובבי הנוחות לא יתאכזבו, ויוכלו ליהנות משלל פינוקים הכוללים בין היתר, כיסאות ספורט קדמיים עם חימום, ריפודי עור NAPA, מושב נהג מתכוונן חשמלי עם תמיכה צידית, תאורת חנייה אוטומטית המופעלת ע"י הפונקציה Coming Home Leaving Home, הגה כוח מסוג Servotronic בעל קשיחות משתנה בהתאם למהירות הנסיעה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע לצידו, עם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, שליטה מגלגל הגה על מערכת השמע, מחשב הדרך והעברת ההילוכים ועוד. בדגם ה- 2 ליטר נוספו מערכת EASY OPEN (המיועדת לאלו שמגיעים לרכב לאחר קניות, ומסייעת בפתיחת תא המטען ללא ידיים, אלא רק באמצעות הרגל) כבל ייעודי לאייפון, כיוונון חשמלי לשני המושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, גג פנורמי ועוד.
בישראל תשווק פולקסווגן CC עם שתי יחידות הנעה. גרסת 1.8 TSI בהספק של 160 כ"ס המושגים ב- 5,000- 6,200 סל"ד, ומומנט מירבי של 25.4 קג"מ המגיע בין 1,500 – 4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת DSG בעלת 7 הילוכים. הגרסה הבכירה של ה- CC מציעה מנוע 2.0 TSI בהספק של 210 כ"ס המגיעים ב- 5,300- 6,200 סל"ד, ומומנט מירבי של 28.5 קג"מ המושג בטווחי 1,700 – 5,200 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת DSG בעלת 6 מהירויות. הצריכה הממוצעת בגרסת ה- 1.8 עומדת על 7.2 ליטר לכל 100 קילומטר, לעומת גרסת ה- 2.0 העומדת על 7.8 ליטר.