את המולטיוואן T6.1 הנוכחי פולקסווגן חשפה רק בשנת 2019, אך כבר כעת היא מציגה את הדור הבא של הדגם, המולטיוואן T7 המהווה את גרסת הנוסעים היוקרתית של משפחת דגמי T של פולקסווגן. עד היום, פולקסווגן מולטיוואן היה מבוסס על פלטפורמה לרכבים מסחריים (על בסיס הטרנספורטר) אך בדור T7 החדש פולקסווגן מפרידה את המולטיוואן משאר דגמי המשפחה ומבססת אותו על פלטפורמת MQB Evo, אותה פלטפורמה המשמשת את כל מכוניות הנוסעים של פולקסווגן. שאר הדגמים, כמו הטרנספורטר, ימשיכו להתבסס על פלטפורמה לרכבים מסחריים.
העיצוב החדש שומר על קשר ישיר עם הדור הקודם אך מציג מראה קצת מודרני יותר בזכות העיצוב החדש ליחידות התאורה והמראה בכללותו דומה כעת יותר למיניוואן בגודל מלא מאשר לרכב מסחרי שזכה לקישוטים ועבר הסבה להסעת נוסעים.
בתחום ההנעה, פולקסווגן תשווק את המולטיוואן T7 החדש ישווק לראשונה עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, זו אותה מערכת המוכרת לנו משלל דגמי ה- GTE של פולקסווגן. המערכת המשלבת מנוע 1.4TSI עם תיבת 6 הילוכים DSG בה משולב מנוע חשמלי. ההספק הכולל של המערכת עומד על 218 כ"ס, המומנט המרבי על 35.7 קג"מ והסוללה המותקנת בדגם תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ.
לצד יחידת ההנעה ההיברידית נמצא שני מנועי בנזין, 1.5TSI בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים DSG או 2.0TSI בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ המשודך גם הוא לתיבת 7 הילוכים DSG. בשנת 2022 פולקסווגן תצייד את הדגם במנוע דיזל בהספק של 150 כ"ס.
פולקסווגן מולטיוואן T7 החדש ישווק בשתי גרסאות:
- אורך: 4973 מ"מ (קצר) / 5173 מ"מ (ארוך)
- רוחב: 1941 מ"מ
- גובה: 1903 מ"מ
- בסיס גלגלים: 3124 מ"מ
- נפח תא מטען: 469 - 3672 ליטר (קצר) / 763 - 4053 ליטר (ארוך)
- כושר גרירה: עד 2000 ק"ג
כניסה אל תא הנוסעים תגלה עיצוב חדש של הדשבורד בו פולקסווגן השתילה את גלגל ההגה ואת הקוקפיט הדיגיטלי של הגולף 8 החדשה הכולל לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומערכת מולטימדיה MIB3 עם מסך "10. כמו בגולף החדש גם כאן תפעול ההילוכים מבוצע באופן אלקטרוני, כאן כפתור תפעול התיבה הותקן בין שני המסכים כך שהוא במרחק נגיעה מגלגל ההגה. מרבית הכפתורים הוחלפו גם כאן במשטחי מגע, כולל השליטה על בקרת האקלים, התאורה החיצונית ועוד. לראשונה בדגם, הרוכשים יוכלו להוסיף תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה. כיאה לרכב מודרני הנוסעים ימצאו שלל שקעי USB טייפ C לטעינה, שקעי 220V למחשבים ניידים וחובבי המוסיקה יוכלו לשדרג למערכת Harman Kardon עם 14 רמקולים.
כמו בכל דגמי המולטיוואן רוכשי הדגם יוכלו לבחור מספר קונפיגורציות ישיבה לחלל תא הנוסעים, החל מחמישה מושבים נפרדים הנעים על מסילה ועד לחדר ישיבות עם ארבעה מושבים נפרדים הכוללת מושבי שורה שנייה נגד כיוון הנסיעה ושולחן עבודה מתקפל במרכז החלל.
המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לפולקסווגן לצייד את המולטיוואן T7 בכל מערכות הבטיחות המוכרות מהגולף, כולל מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית Travel Assist, שילוב של בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה הפועלת בטווח מהירויות של 0-210 קמ"ש והעושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לתנועה ולתוואי הנסיעה. כל זה לצד מערכות כמו בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מצלמת 360 מעלות, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג, זיהוי תמרורים, תקשורת Car2X, מערכת סיוע לנגרר, מערכת פיצוי על רוחות צד.