פולקסווגן חיפושית החדשה נוחתת בישראל, תוצע עם מנוע 1.2TSI, תיבת DSG ובשתי רמות גימור.
לאחר היעדרות ארוכה מהשוק הישראל ולאחר שהוצגה בדורה החדש והנוכחי עוד ב-2011, משיקה חטיבת פולקסווגן מבית צ'מפיון מוטורס את החיפושית החדשה, דור שני למכונית הרטרו של פולקסווגן לאייקון המוטורי החיפושית המקורית, שנמכרה בעולם בכ-22 מיליון יחידות יחידות במשך 60 שנות ייצור הדגם שתוכנן ע"י פרדיננד פורשה.
דגמים ראשונים של החיפושית החדשה יגיעו לישראל בעוד כחודשיים והיא תוצע עם מנוע אחד, 1.2TSI עם תיבת DSG, ובשתי רמות גימור - ברמת גימור Beetle יעמודמחירה על 155,900 שקל, ואילו ברמת הגימור Design המחיר יעמוד על 169,900 שקל.
החיפושית החדשה מבוססת על הפלטפורמה של הגולף הקודמת והיא גדולה יותר מהדגם היוצא עם אורך כולל של 4,278 מ"מ (152 מ"מ יותר), 1,808 מ"מ רוחב (84 מ"מ יותר)' 1,468 מ"מ גובה (12 מ"מ פחות) ובסיס גלגלים של 2,537 מ"מ. המידות הגדולות יותר העניקו לדגם פופורציות שונות מבעבר למראה שהוא יותר רחב וארוך וספורטיבי למראה ופחות עגלגל בעיצובו כמו הדגם היוצא, סוג של עיצוב יוניסקס שכמובן, לא שוכח את העיצוב של החיפושית המקורית. בפולקסווגן קוראים לזה פחות פרחים, יותר כוח "Less Flower More Power". נפח תא המטען עומד על 310 ליטר לעומת 209 בלבד בדגם היוצא.
מתחת למכסה המנוע נמצא את מנוע ה-1.2TSI המוכר של קבוצת פולקסווגן, למנוע הספק מרבי של של 105 כ"ס המושגים בין 5,000 ל- 4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ המושגים בין 1,500 ל- 4,100 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב-10.9 שניות לצד תצרוכת דלק משולבת של 17 ק"מ לליטר.
עיצוב הרטרו ממשיך אל תא הנוסעים, ששופר משמעותית בכל הקשור לאיכות ומרווח לעומת הדגם הקודם. כך למשל פרושים פנלים פלסטיים צבעוניים לכל רוחב הקונסולה במראה הקורץ לעבר, תא הכפפות המעוצב באופן זהה למקורי וכך גם עיצוב לוח מחוונים ועוד עם קריצה למקור. כל זאת יחד עם אלמנטיים מודרניים כגון חיפוי דמוי קרבון מסביב ללוח המחוונים, מערכת מולטימדיה ועוד.
האבזור בפולקסווגן חיפושית החדשה ברמה הבסיסית כולל, בן היתר, בלם יד, ידית הילוכים והגה בציפוי עור, מערכת בקרת שיוט, ידיות הרכב בצבע שחור, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע לצדו, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים, כפתורי שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד בצבע הרכב מתכווננות חשמלית, משענת יד קדמית, מחזיקי כוסות מלפנים ומאחור. רמת גימור Design מציעה אבזור עשיר בנוסף תחת תג המחיר האטרקטיבי הכולל בנוסף בין היתר: מערכת KEYLESS לגישה והנעה ללא מפתח, פנסים קדמיים עם תאורת קסנון, פנסי LED לתאורת יום ייעודית, חלון גג פנוראמי, מראות מתקפלות חשמלית, מושבי Comfort קדמיים ועוד.
בתחום הבטיחות, החיפושית החדשה מצוידת כסטנדרט בשש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני (EDL- Electronic Differential Lock), מערכת בקרת משיכה, ניתוק כרית אוויר קדמית ועוד. הדגם זכה בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי של ארגון NCAP.
"הדור השלישי של החיפושית מציע חבילה אטרקטיבית של עיצוב, ספורטיביות, סטייל ובעיקר ייחודיות. כדגם רטרו המייצג את ההמשך לדגם המכונית הנמכרת בעולם, החיפושית החדשה מצליחה לשלב באופן אופטימלי בין הרגש והנוסטלגיה הקיימת כלפי פולקסווגן לבין איכויות ויתרונות המוצר. עם מימדים גדולים מבעבר המתאימים לארבעה נוסעים, מנוע טורבו מתקדם וחסכוני ועיצוב ייחודי ומרענן, יש לחיפושית יכולת למשוך קהלים מכל שכבות הגיל, גברים ונשים כאחד" אומר קובי בלום מנהל חטיבת פולקסווגן בישראל.