ביחס לשאר השווקים של סקודה בעולם, ישראל היא בהחלט סיפור הצלחה שכן עם מסירות של 17,908 רכבים פרטיים (ועוד 850 מוניות) סקודה ישראל סיימה את שנת 2020 המאתגרת עם מספר זהה של מסירות רכב חדש, טוב אם אתם מתעקשים אז 13 רכבים פחות, אך גם הרבה פחות מוניות (1653 בשנת 2019), מובן בהתחשב ששוק זה נפגע משמעותית בתקופת זו.
סוקדה ישראל נמצאת בעשירייה השנייה של המדינות עם המסירות הגבוהות ביותר של המותג, בעשירייה הראשונה סקודה כבר פחות ליקקה דבש, כמו שאר תעשיית הרכב. עם מסירות גלובליות של 1,004,800 רכבים בשנת 2020 לעומת 1,242,800 רכבים בשנת 2019 המותג רשם ירידה משמעותית של 19.1%, הנחשבת לירידה מתונה יחסית ביחס למותגים אחרים.
בשוק הרכב הגדול ביותר בעולם של המותג, השוק הסיני, סקודה רשמה את הירידה הגדולה ביותר, 38.7%, בשל מסירות של 173,000 רכבים לעומת 282,000 רכבים בשנת 2019. גם בשוק השני בגודלו עבור המותג, השוק הגרמני, נרדמה ירידה חדשה של 22% בשל מסירות של 161,800 רכב לעומת 208,100 רכבים בשנת 2019 ובשוק המערב אירופי בכללותו, סקודה רשמה ירידה של 16.5% בשל מסירות של 434,500 רכבים חדשים בשנת 2020 לעומת 520,500 רכבים בשנת 2019. דווקא בשוק הרוסי, שהפך לשוק השלישי בגודלו עבור המותג לאחר שעקף את שוק הבית הצ'כי, סקודה רשמה השנה עלייה של 6.8% בזכות מסירות של 94,600 רכבים חדשים.
לא תופתעו לגלות שעם מסירות של 257,400 יחידות, (ירידה של 29.2%) האוקטביה היא עדיין המכונית הנמכרת ביותר של סקודה גם בשנת 2020. שלושת דגמי ה-SUV של סקודה, הקארוק (10%-), הקודיאק (23.4%-) והקאמיק (99%+), נמסרו בכ-130,000 יחידות כל אחד הפאביה הוותיקה נמסרו ב-105,500 יחידות ומהסופרב נמסרו 86,200 יחידות. סקודה הספיקה למסור השנה 600 יחידות מהאניאק, הקרוסאובר החשמלי הראשון של סקודה המקביל לפולקסווגן ID4.
למה אנחנו מצפים השנה מסקודה? אנחנו מצפים לפגוש את הדור הרביעי והחדש לחלוטין של הפאביה שתיישר קו טכנולוגי ומכני עם שאר דגמי המותג, שכן היא המכונית המערבית היחידה כיום של סקודה שלא מבוססת באופן מלא על פלטפורמת MQB, דבר המונע מהדגם להציג טכנולוגיות מתקדמות יותר שפגשנו בדגמים מקבילים מקבוצת פולקסווגן כמו הפולו והאיביזה. לצד הפאביה סקודה תחשוף השנה את הקודיאק המחודש שיזכה למתיחת פנים מקיפה. במהלך השנה סקודה תשיק מספר דגמים ייעודיים לשוק ההודי ולשוק הסיני, שכנראה לא ממש רלוונטים לשוק המקומי שלנו. לצד האניאק החשמלי שהשיווק שלו באירופה החל לאחרונה, אנחנו מצפים לפגוש השנה דגם חשמלי נוסף למותג.
בנוסף, כל דגמי סקודה יזכו למגוון שדרוגים במהלך שנת 2021, כולל לדוגמה התקנה של גלגל ההגה החדש של סקודה שפגשנו באוקטביה החדשה, חלק מהדגמים יצוידו בטכנולוגיות עדכניות כמו בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת לקודיאק (Predictive Cruise Control) מנוע 1.0 ליטר מעודכן יחזור לשרת הקארוק ועוד.