סיטרואן C5 איירקרוס נולד להיות הקרוסאובר הנוח ביותר בסגמנט ובעתיד, הוא יצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם 300 כ"ס וטווח חשמלי של 60 ק"מ.
לאחר שנחשפנו בשבוע שעבר לתמונות ראשונות של הדגם, סיטרואן מסירה כעת בתערוכת שנגחאי את הקרוסאובר הקומפקטי החדש שלה: סיטרואן C5 אייר-קרוס (Aircross), המתחרה של סיטרואן לקיה ספורטאז', מאזדה , CX-5, סיאט אטקה ועוד.
סיטרואן C5 איירקרוס, שהוא קרוב משפחה מכני לפיג'ו 3008 החדש, מבוסס על פלטפורמת EMP2 המודולרית של קבוצת PSA אך לעומת ה-3008 המבוסס על אותה הפלטפורמה, סיטרואן העניקה לדגם בסיס גלגלים ארוך יחסית לסגמנט העומד על 2.73 מטר זאת לעומת2.67 מטר ב-3008. שאר מידות הדגם ממוצעות יותר עם אורך של 4.50 מטר, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.67 מטר. נפח תא המטען בדגם סביר בגודלו ועומד על 482 ליטר.
בשלב זה ועבור השוק הסיני, סיטרואן מציידת את הדגם במנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 165 ו-200 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו'. בשוק האירופאי יתווספו להיצע המנועים גם מנועי דיזל. בהמשך, סיטרואן תצייד את הדגם גם במערכת הנעה היברידית פלאג-אין (PHEV) עם מנוע בנזין בהספק של 200 כ"ס ושני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, היוצרים יחדיו הספק כולל של 300 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי לפי סיטרואן יעמוד על כ-60 ק"מ.
אם וולוו זו מילה נרדפת לבטיחות, סיטרואן זו מילה נרדפת לנוחות נסיעה. את מערכת השיכוך ההידרופנאומטית שלה, מחליפה בדגם, ומוצגת לראשונה, מערכת בולמים חדשה Progressive Hydraulic Cushion. באמצעות שימוש בשני מעצורים הידראוליים, לכל כיוון שיכוך, סיטרואן טוענת כי מערכת הבולמים שלה מציעה תחושה של "שטיח מעופף" במעבר על שיבושים על פני הכביש.
כיאה לרכב מודרני, סיטרואן ציידה את ה- C5 איירקרוס במגוון רחב של מערכות בטיחות, כולל תאורת LED ראשית אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, בלימה אוטונומית, מצלמת 360 מעלות ועוד. בתא הנוסעים נמצא לוח מחוונים עם מסך "12.3 ותצוגה נשלטת, מערכת מולטימדיה מרכזית עם מסך מגע והרחבה למכשירים סלולריים, בקרת אקלים עם מערכת סינון אוויר מתקדמת (משמעותי לשוק הסיני) ועוד.
את ה- C5 איירקרוס, סיטרואן תחל לשווק באירופה רק החל מהמחצית השנייה של 2018, כך שייקח זמן עד שהדגם ינחת בישראל.