סיאט תשיק בשנים הקרובות מספר דגמי פלאג-אין ודגמים חשמליים מלאים, כולל גרסה היברידית ללאון הבאה ולדגם הביצועים קופה לאון.
במפגש העיתונאים השנתי לערוצי המדיה השונים באירופה, סיאט פרסה את התוכניות שלה לעתיד הקרוב, תוכנית הכוללת השקה של דגמי פלאג-אין ודגמים חשמליים וכן פיתוח משותף עם פולקסווגן של פלטפורמה לרכבים חשמליים קטנים.
עד תחילת שנת 2021, סיאט תשיק שישה דגמים עם מערכת הנעה חשמלית, חלקם דגמים עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין וחלקם עם מערכת הנעה חשמלית מלאה. שני הדגמים החשמליים הראשונים של המותג יהיו גרסה חשמלית לדור הבא של סיאט Mii העירונית וכן גרסת ייצור לסיאט אל בורן אשר הוצג לאחרונה בתערוכת ז׳נבה - מיניוואן קומפקטי חשמלי עם טווח של 420 ק״מ ומנוע חשמלי בהספק של 204 כ״ס המספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.5 שניות.
מערכת הנעה היברידית פלאג-אין תוצג עור הדור הבא של סיאט לאון, אשר תוצג בהמשך השנה, וכן בקרוסאובר 7 מושבים החדשה שלה, סיאט טראקו. גם הקופרה לאון הבאה תצויד במערכת הנעה היברידית, מערכת הנעה האמורה להיות חזקה יותר מזו שהוצגה לאחרונה עם הקופרה פורמנטור - הדגם העצמאי הראשון של קופה המצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם 245 כ״ס טווח נסיעה חשמלי של 50 ק״מ.
בפעם הראשונה עבור סיאט החברה תפתח יחד עם פולקסווגן גרסה חדשה לפלטפורמת MEB לרכבים חשמליים, גרסה המיועדת לרכבים חשמליים קטנים יחסית באורך של כ- 4 מטר. המטרה לפי סיאט היא לפתח רכבים חשמליים במחיר נגיש, עם תג מחיר התחלתי של 20,000 אירו. סיאט הקצתה לפיתוח 300 מהנדסים אשר יפתחו את הפלטפורמה בספרד. הפלטפורמה תשרת מותגים נוספים בקבוצת פולקסווגן.
בנוסף לפיתוח רכבים חשמליים רגילים, סיאט קיבלה בקבוצת פולקסווגן את האחריות על פיתוח פתרונות תחבורה עירוניים חשמליים - urban micromobility solutions. הכוונה היא לפתח מכוניות עירוניות זעירות עם הנעה חשמלית, מכוניות שהלקוחות לא ירכשו באופן ישיר אלא ישתמשו ברכבים במסגרת מנוי.
סיאט, שעד לשנים האחרונות הייתה חברה מפסידה עם עתיד לא ברור, סיכמה את שנת 2018 כשנת שיא של כל הזמנים למותג עם רווח נקי לאחר מיסים של 294 מיליון אירו ומכירות של 517,600 רכבים חדשים, גידול של 10.5% לעומת שנת 2017.