סוזוקי ויטארה החדש יוצע עם מנוע 1.6 ליטר 120 כ"ס, תיבה ידנית או 6 הילוכים אוטו', הנעה קדמית או כפולה ואופציה למערכות בטיחות מתקדמות. אצלנו החל מחודש יולי קרוב.
סוזוקי הציגה את הויטארה החדש לשנת 2015 בתערוכת פריז האחרונה בספטמבר ובימים אלו, היא החלה בשיווקו של הדגם באירופה עת היחידות הראשונות של הדגם החלו לרדת מפס הייצור החדש של הדגם בהונגריה. ממכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי בישראל, נמסר כי הויטארה החדש ישווק בישראל לקראת חודש יולי 2015.
הויטארה החדשה הוא דור רביעי לדגם שסוזוקי החלה לשווק בשנת 1988 ובמידה רבה, הוא סוג של חזרה למקורות שכן בניגוד לדור הנוכחי הנקרא גרנד ויטארה והמתחרה בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים (מאזדה CX-5 וכו'), הויטארה החדש הוא קרוסאובר "עירוני" בגודלו כפי שהיה הדור הראשון של הדגם – הרבה לפני שמישהו שמע על המושג קרוסאובר עירוני.
בהתאם לסגמנט בו הוא יתחרה, מול רכבים כגון שרולט טראקס, פיג'ו 2008 ועוד, לויטארה החדש מידות ממוצעות לסגמנט עם אורך של 4,175 מ"מ, רוחב של 1,755 מ"מ, גובה של 1,610 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,500 מ"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 375 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח הטענה של 710 ליטר (לפי תקן VAD המחמיר יותר). משקל דגם הבסיס עומד על 1,150 ק"ג.
כיאה למותג סוזוקי עם מסורת רבת שנים של רכבי שטח, לויטארה החדש מרווח גחון של 18.5 ס"מ ואופציה להנעה כפולה עם מערכת AllGrip שהוצגה לראשונה עם ה- SX4 S-CROSS החדש (סוזוקי קרוסאובר אצלנו). למערכת AllGrip ארבעה מצבי פעולה: Auto – נועד להציע צריכת דלק אופטימלית ושילוב של הגלגלים מאחור רק לפי הצורך, Sport - ניצול מרבי של ההנעה הכפולה לטובת אחיזה/ביצועים בכביש, Snow - לנהיגה על משטחים חלקים כגון בוץ ושלג, Lock - שימוש מלא בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני והעברת המומנט לגלגלים בעלי האחיזה הגבוהה יותר לטובת עבירות מרבית בשטח.
למרות זאת, עם זווית גישה של 18.2 מעלות וזווית נטישה של 28.2 מעלות, הויטארה החדש לא מיועד להוות תחליף לג'ימני אלא רכב כביש מודרני עם יכולות שטח לטיולי שבילים + בסוף השבוע. הויטארה החדש נשען על מערך מתלים זהה לאלו של הסוזוקי קרוסאובר – תמוכת מקפרסון מלפנים וקורת פיתול (בצורת U) מאחור.
2015 סוזוקי ויטארה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
סוזוקי מציעה באירופה את הדגם עם שני מנועים: 1.6 ליטר בנזין 120 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו דיזל 120 כ"ס, בישראל יוצע הדגם רק עם מנוע הבנזין. מנוע הבנזין משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו', מנוע הדיזל משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית.
למנוע הבנזין הספק מרבי של 120 כ"ס ב- ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 15.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד. עם תיבת 5 הילוכים ידנית מנוע זה מספק בדגם ביצועים של 11.5 שניות 0-100 קמ"ש (12.0 שניות עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 18.9 ק"מ לליטר עם הנעה קדמית או 17.85 ק"מ לליטר בדגמי ההנעה הכפולה.
למנוע הדיזל בדגם הספק מרבי המתקבל ב-3,750 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה מספק בדגם ביצועים של 11.5 שניות 0-100 קמ"ש (12.4 ש' עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 25 ק"מ לליטר עם הנעה קדמית או 23.8 ק"מ לליטר בדגמי ההנעה הכפולה.
כיאה לעידן המודרני, סוזוקי תציע את הויטארה החדש עם אפשרויות להתאמה אישית של העיצוב, זה כולל מבחר של 14 אפשרויות צביעה חיצונית, חלקן בשילוב של שני גוונים (גג בלבן או שחור), וכן התאמה של הדקורציה בתא הנוסעים לצבע החיצוני של הרכב. סוזוקי תציע את הויטארה החדשה עם חישוקי גלגלים בקוטר "16 או "17 וצמיגי 215/60 או 215/55 בהתאמה.
מעבר לאבזור מקובל (בהתאם לרמת הגימור) של מערכת בקרת אקלים, חימום למושבים, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה, גג שמש פנורמי לכל האורך ועוד, סוזוקי מציעה עם הויטארה החדש גם מערכת בטיחות מתקדמת שתוצע כאופציה בלבד וסביר להניח שלא תוצע בישראל. המערכת כוללת בלימה אוטו' (מבוססת רדאר מילימטרי), בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטייה מנתיב הנסיעה. כסטנדרט הדגם מצויד ב-7 כריות אוויר, בקרת יציבות ESP, עיגוני ISOFIX מאחור ועוד.