סובארו אימפרזה סדאן והאצ'בק החדשות, גדלות ומרווחות יותר, מבוססת על פלטפורמה חדשה ויוצעו עם מנועים חדשים ותיבה רציפה מהדור החדש.
סובארו חשפה הערב בתערוכת ניו יורק את האימפרזה 2017 החדשה במרכב ארבע דלתות סדאן והאצ'בק חמש דלתות, הדור החמישי למשפחתית של סובארו המוצגת 5 שנים בדיוק לאחר הדור היוצא הוצג באותה התערוכה. האימפרזה החדשה תשווק כאן בישראל בתחילת 2017.
עיצוב? מאוד סובארו. סובארו יישמה על האימפרזה החדשה את שפת העיצוב החדשה של החברה (DYNAMIC x SOLID ) שהאימפרזה היא הראשונה לקבלה בחברה. העיצוב לא פורץ דרך ואולי גם קצת חסר פרופורציות מזוויות מסוימות, אך בשורה התחתונה מדובר בשיפור, די משמעותי, לעומת הדגם היוצא והמראה בסך הכל מודרני ונעים לעין.
לעומת העיצוב החיצוני, תא הנוסעים של האימפרזה החדשה כבר קפיצת מדרגה של ממש עבור הדגם בתחומי העיצוב, איכות החומרים והגימור. אם בתאי הנוסעים של סובארו תמיד מתקבלת תחושה מאוד "עממית", גם אם מדובר בדגם הכי מאובזר, הפעם, לפחות מהתמונות, מתקבלת תחושה של רכב מודרני ואיכותי. מבט חטוף בתא הנוסעים מגלה כי הכל בדגם חדש לחלוטין ואף לא כפתור אחד המשיך מהדגם היוצא. במרכז הקונסלה מותקנת מערכת המולטימדיה העדכנית של סובארו עם מסך מגע "8 ותאימות מורחבת למכשירים סלולריים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto.
לזכותה של סובארו צריך לומר כי היא לא וויתרה על פילוסופיית התכנון שלה, כך למשל ניתן לראות את חלונות הצד עם תוספת השליש הקדמית שיחד עם קורות A צרות במיוחד מעניקים לנהג שדה ראיה שאף מתחרה לא מסוגלת לספק - דבר התורם לנינוחות ובטיחות הנהיגה. את אותה גישה ניתן לראות גם במראות הצד הגדולות שלא הוקטנו על מזבח העיצוב.
האימפרזה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה שהיא קשיחה משמעותית, במעל ל-70%, לעומת זו של הדגם היוצא, אותה פלטפורמה תשרת בעתיד דגמים רבים נוספים של החברה, כולל את ה-XV החדש שיוצג בהמשך השנה. מערך המתלים בדגם מבוסס על מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור עם מוט מייצב המחובר ישירות למרכב – דבר שלפי סובארו מפחית את הנטייה לגלגול בכ-50% לעומת הדגם היוצא. מלפנים סובארו התקינה דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני לשיפור האחיזה תחת כוח בסיבובים (בחלק מהדגמים).
לאימפרזה החדשה, בשתי תצורות המרכב, רוחב של 1,777 מ"מ, גובה של 1,455 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ, כלומר תוספת של 37 מ"מ לרוחב ו-26 מ"מ לבסיס הגלגלים וקיצוץ של 10 מ"מ במידת הגובה. לדגם הסדאן אורך של 4,625 מ"מ ולדגם ההאצ'בק אורך של 4,460 מ"מ, תוספת של 45 מ"מ ו-46 מ"מ לעומת הדגם היוצא, בהתאמה.
בשוק האמריקאי לפחות, האימפרזה החדשה תוצע עם גרסה משופרת של מנוע 2.0 ליטר מסדרת FB המוכרת של סובארו. לפי החברה, כ-80% מהחלקים במנוע הוחלפו וכן הותקנה מערכת הזרקת דלק ישירה. הספק המנוע עומד על 154 כ"ס וזה הנתון היחידי שסובארו חושפת לבינתיים. נאלץ להמתין להמשך השנה, לאחת מתערוכת הרכב של אירופה אולי, שם נפגוש את המנועים הרלוונטיים יותר לשוק המקומי שלנו.
כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים רציפה Lineartronic מהדור השלישי והעדכני ביותר של סובארו וכמובן למערכת הנעה כפולה סימטרית, סטנדרט בחלק מהדגמים. לפי סובארו רעשים ורעידות מיחידת ההנעה הופחתו משמעותית לעומת הדגם היוצא והתיבה הרציפה כוללת אופציה לתפעול ידני ממוט ההילוכים או באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה ומעבר בין 7 יחסי העברה מתוכנתים מראש.
מעבר לשיפור הבטיחות הפסיבית באמצעות השלדה החדשה, שלפי סובארו בעלת יכולת ספיגת אנרגיית התנגשות גבוהה ב-40% לעומת הדגם היוצא, האימפרזה החדשה מצוידת בנוסף בדור החדש של מערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו, EyeSight., הכוללת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה ראשית אדפטיבית (הפניית התאורה הראשית לפי מיקום גלגל ההגה), בלימה אוטו' גם בנסיעה לאחור!, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.