ניסאן חושפת את המוראנו 2015 החדש עם עיצוב "חללי", תא נוסעים יוקרתי ומאבוזר ומנוע 3.5 ליטר V6 עם 260 כ"ס.
ניסאן חושפת בתערוכת ניו יורק את המוראנו 2015 החדש, דור שלישי לקרוסאובר הדגל של החברה המיוצר מאז שנת 2002. זה גם הדור השלישי לרכב הפרטי המשמש ביום יום את שר האוצר שלנו, יאיר לפיד.
אם הדור השני המוחלף היה בעל עיצוב שונה ולא שגרתי יחסית לסגמנט, המוראנו החדש מציג עיצוב חללי, כמעט קונספטואלי, ושגרתי עוד פחות. המוראנו נושא את חזית ה- V-Motion המאפיינת את דגמי ניסאן האחרונים כגון הקשקאי החדש או האקס טרייל החדש, אך במוראנו הכל זוכה לנגיעות עיצוב עתידניות וזוויתיות יותר – כאמור, לא שגרתי.
המוראנו החדש גדול יותר מהדגם היוצא והוא רושם לזכותו אורך של 4.89 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר. המוראנו מיועד ומתוכנן לכביש ולכן גם בסיס הגלגלים שלו צנוע ועומד על כ-17 ס"מ בלבד.
עיצוב תא הנוסעים מדבר באותה שפה בדיוק של הקשקאי וה-X טרייל החדשים, אך במוראנו הכל כמובן איכותי יותר, מרווח משמעותית ועם שימוש נרחב בעור, עץ ואלומיניום, יחד עם שפע של אבזור כולל מסך "7 או "8 מרכזי עם קישוריות מלאה לאינטרנט, כניסת USB גם ליושבים מאחור, מערך מצלמות היקפי היוצרים תמונת "מעוף הציפור" של הנעשה סביב הרכב ועוד ועוד. המוראנו הנוכחי התאפיין בעודף של כפתורים בקונסולה המרכזית. במוראנו החדש, ניסאן צמצמה משמעותית את מספר הכפתורים, כך למשל במערך השליטה על מערכת השמע והניווט, צומצם מספר הכפתורים מ-25 ל-10 בלבד.
בתחום הבטיחות, הדגם מוצע (כאופציה) עם שלל מערכות מתקדמות כגון מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על עצמים בנקודות מתות, מערכת בלימה אוטו' מתקדמת, ומערכת התראה על תנועה חוצה מאחור.
מנוע ה-3.5 ליטר V6 של הדור האחרון ממשיך אל הדגם החדש, לאחר שעבר מספר שיפורים לטובת צריכת דלק מופחתת ופליטת מזהמים נמוכה יותר. למנוע הספק מרבי של 260 כ"ס ומומנט מרבי31.1 קג"מ, נתונים זהים לדגם הנוכחי. באירופה הדגם יוצע בנוסף גם עם אופציה למנוע טורבו דיזל. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה Xtronic המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים. הנעה כפולה מוצעת כאופציה.
ניסאן תחל לשווק את המוראנו בשוק האמריקאי רק לקראת סוף השנה. באירופה ואולי אצלנו, רק בשנה הבאה. עם הצגתו של המוראנו החדש, ניסאן מודיעה שהיא לא תייצר יותר את המוראנו קרוס קבריולט – הגרסה הפתוחה והכלל לא שגרתית של המוראנו שלא זכתה להצלחה לה קיוו בניסן.