כשנה לאחר שהציגה את הקונספט Z Proto, ניסאן חושפת את גרסת הייצור של הדגם, דור שביעי למכונית הספורט קופה Z של ניסאן המחליפה את ניסאן 370Z הוותיקה. לעומת תוספת של ספוילר אחורי על דלת תא המטען, ניסאן Z החדשה שומרת באופן אדוק על עיצוב הרטרו המרהיב של הקונספט.
נתחיל עם מה שנמצא בחזית הדגם, שם ניסאן החליפה את מנוע ה-3.7 ליטר V6 האטמוספרי של הדגם היוצא במנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו שהוא אותו מנוע המוכר לנו מאינפיניטי Q60. המנוע הזה מייצר בדגם הספק מרבי של 405 כ"ס ומומנט מרבי של 48.4 קג"מ, מדובר בתוספת של כ-50 כ"ס וכ-10 קג"מ לעומת דגם 370Z ניסמו היוצא. זה גם קצת יותר ממה שיש לטויוטה סופרה החדשה להציע, שהיא המתחרה העיקרית של ניסאן Z (אך גם סדרה 2 החדשה של ב.מ.וו).
כל הכוח הזה עובר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית, עם גז ביניים אוטומטי, מנגנון בקרת יציאה מהמקום ודרייב-שאפט מקרבון. במקום תיבת ה-7 הילוכים האוטומטית של הדגם היוצא, מי שמעדיף תיבה אוטומטית יוכל לקבל את ה- Z החדשה עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה הכולל בקרת יציאה מהמקום וכמובן אופציה לתפעול ידני מלא באמצעות מנופים על גלגל ההגה. ניסאן לא חושפת את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש של הדגם אך ניתן לצפות לנתון בגזרת ה-4.5 שניות.
הדגם מצויד כסטנדרט בחישוקי סגסוגת קלים בקוטר "18 או "19, בהתאם לרמת הגימור, מאחוריהם נמצא מערכת בלימה עם קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים ו-2 בוכנות מאחור. החישוקים האלו נצמדים לכביש באמצעות בולמים חדשים (מונו-טיוב) עם קוטר גדול יותר מבעבר, הגדלת הקוטר נועדה להפוך את הרכב לקשיח פחות במפגש עם שיבושים בכביש מבלי להתפשר על היכולות הדינמיות. המתלה הקדמי, בתצורת עצמות עצה כפולות מאלומיניום, זכה לתכנון מחדש עם גאומטריה שונה וזווית קאסטר גדולה יותר התורמת ליציבות במהירויות גבוהות (מרכוז ההגה). גם המתלה האחורי, רב חיבורי, זכה לגאומטריה חדשה, הכל כמובן לטובת שיפור היכולות הדינמיות והתחושה של האדם מאחורי גלגל ההגה.
ניסאן Z החדשה תשווק בשוק האמריקאי בשתי רמות גימור, ספורט או פרפורמנס, זו האחרונה זוכה לתוספת של דיפרנציאל מוגבל החלקה מבוסס מצמדים. תהיה גם גרסת השקה מיוחדת, Z Proto, בייצור מוגבל של 240 יחידות בלבד.
בסיס הגלגלים של הדגם באורך של 255 מ"מ, זהה לדגם היוצא, מסגיר כי הדגם מבוסס על הפלטפורמה של הדגם היוצא אך בניסאן מציינים כי 80% מרכיבי הפלטפורמה חדשים לחלוטין והיא קשיחה יותר מזו של הדגם היוצא. גם תא הנוסעים מסגיר את השימוש בפלטפורמה של הדגם היוצא, העיצוב של הדשבורד אמנם חדש, החומרים איכותיים יותר, המראה מודרני יותר ויש גם טכנולוגיה עדכנית, אך גם יש שלל אלמנטים שהמשיכו מהדגם היוצא כמו מבנה הקונסולה בין המושבים, מבנה הדלתות כולל פתחי המיזוג לצד ידיות הפתיחה וכך גם שלושת השעונים על הדשבורד (גדישה, מתח וסל"ד המגדש) ממשיכים מהדגם היוצא. מה שכן חדש לחלוטין זו מערכת המולטימדיה, לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "12.3, גלגל ההגה, המושבים, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.