סיטרואן C4 פיקאסו החדש (ובקרוב הגרנד פיקאסו החדש), נחשף לראשונה בתמונות ובמפרט הטכני של גרסת הייצור הסופית.
סיטרואן סיפקה לנו הצצה מוקדמת אל C4 פיקאסו החדש (דור שני לדגם) באמצעות הקונספט טכנו-ספייס שהוצג בתערוכת ז'נבה בחודש בעבר. את גרסת הייצור של הדגם, סיטרואן תחשוף רשמית רק בעוד מספר ימים, אך כמו בלא מעט מקרים, תמונות ומפרט של ה-C4 פיקאסו החדש נחשפים ברשת (Autoforum.cz).
בהמשך השנה, סיטרואן תציג גם את הגרנד פיקאסו, גרסת 7 מושבים של הדגם הרלוונטית יותר לשוק המקומי שלנו' המשווקת כאן בישראל כ-C4 פיקאסו ללא תוספת "גרנד" לשם.
סיטרואן C4 פיקאסו החדש שומר על קווי העיצוב של הדגם היוצא, אך הכל ארוז במראה מודרני יותר וייחודי, במיוחד עם השילוב המעניין של פס תאורת ה-LED ליום מעל התאורה הראשית. בהחלט עיצוב מוצלח של מיניוואן קומפקטי שגם כך לא קל במיוחד לעיצוב בשל ממד הגובה המשמעותי ביחס לאורך ולרוחב.
סיטרואן C4 פיקאסו החדש, למעט בסיס גלגלים שהתארך ב-55 מ"מ ל-2,785 מ"מ, למעשה קטן יותר חיצונית מהדגם היוצא. ל-C4 פיקאסו החדש אורך של 4,428 מ"מ (42 מ”מ-), רוחב של 1,826 מ"מ (4 מ"מ-) וגובה של 1,611 מ"מ שקוצץ ב-79 מ"מ לטובת מקדם גרר קטן יותר. נפח תא המטען עומד על 537 ליטר.
תא הנוסעים עוצב מחדש, אך שומר על קורת A המפוצלת המספקת שדה ראיה משובח החוצה וכן על לוח המחוונים המרכזי. לוח המחוונים עצמו, מבוסס בדגם החדש על מסך LCD גדול במיוחד ("12) הכולל בתוכו תצוגה הניתנת לשליטה ע”י הנהג. מתחת לאותו מסך גדול נמצא המסך של מערכת המולטימדיה. השליטה על מערכת בקרת האקלים שהייתה בעבר במיקום פתחי המיזוג בצדדים, עברה למיקום קונבנציונלי בקונסולה המרכזית. כמובן שאצל סיטרואן שום דבר לא יכול להישאר "פשוט ורגיל" והשליטה על מערכת בקרת האקלים נעשית באמצעות לוח רגיש למגע. מאחור כמו בדגם היוצא ישנם 3 מושבים נפרדים הנעים על מסילה, ישנה שליטה לנוסעים מאחור על עצומת המיזוג כולל פתחי מיזוג בקורת B ועוד פטנטים של סיטרואן, כגון "שמשת זניט”, המאפיינים רכבים מסגמנט זה.
סיטרואן C4 פיקאסו – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק סיטרואן תציע את ה-C4 פיקאסו עם שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל בהספקים של 92-155 כ”ס. בנוסף, עם תחילת השיווק רק מנועי הדיזל מוצעים עם תיבה אוטו' – רובוטית 6 הילוכים EGS6 כמו של הדגם הנוכחי. בהמשך צפוי להצטרף מנוע 1.2 שלושה צילינדרים טורבו בהספקים של 110-130 כ"ס ו-20.9 קג"מ וכן צפויה תיבה אוטו' (או רובוטית) למנוע 1.6THP.
סיטרואן C4 פיקאסו 1.6VTi: מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי המוכר משאר דגמי פיג'ו-סיטרואן בהספק מרבי של 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 12.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 187 קמ"ש. צריכת דלק:15.8 ק"מ לליטר.
סיטרואן C4 פיקאסו 1.6THP: מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק מרבי של 155 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של24.5 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 209 קמ"ש. צריכת דלק:16.7 ק"מ לליטר.
סיטרואן C4 פיקאסו Hdi 90: מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 92 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים רובוטית ומספק ביצועים של 12.9 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 13.7) ומהירות מרבית של 173 קמ"ש (אוטו': 175 קמ”ש). צריכת דלק:23.8 ק"מ לליטר (אוטו': 26.3 ק”מ לליטר).
סיטרואן C4 פיקאסו Hdi 115: מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 115 כ"ס ב-3,600 סל"ד ומומנט מרבי של27.5 קג"מ בין 1,750-2,500סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים רובוטית ומספק ביצועים של 11.8 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 12.3) ומהירות מרבית של 189 קמ"ש (אוטו': 189 קמ”ש). צריכת דלק:25 ק"מ לליטר (אוטו': 25 ק”מ לליטר).
סיטרואן C4 פיקאסו החדש הוא הדגם הראשון לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית EPM2 החדשה של פיג'ו-סיטרואן (PSA). כמו פלטפורמת MQB של פולקסווגן, הפלטפורמה המודולרית של פיג'ו-סיטרואן תאפשר שימוש באותה השלדה ובכמה שיותר רכיבים מכניים משותפים עבור מגוון רחב מאוד של דגמים, החל מסופרמיני ועד למשפחתית גדולה כמו ה-508 הבאה. הפלטפורמה החדשה אפשרה לקזז כ-70 ק"ג מהשלדה לעומת הדגם המוחלף ובסך הכל, C4 פיקאסו החדש קל ב-140 ק"ג לעומת הדגם היוצא.