לקסוס RZ, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של לקסוס שהוצג לראשונה בשנת 2022, זוכה בדגמי 2025 במתיחת פנים מקיפה הכוללת עדכון לעיצוב החיצוני, יחידות הנעה חשמליות חדשות, חזקות יותר ועם טווח נסיעה גדול יותר, מערכת היגוי אלחוטית ועוד.
מערכת ההנעה החשמלית של לקסוס RZ תוכננה מחדש והיא כוללת מגוון שיפורים כגון מנועים חדשים, סוללה חדשה בקיבולת גדולה יותר של 77kWh במקום 71.4kWh, שיפור הנצילות באמצעות הטמעת מוליכים למחצה (SiC) ועוד.

דגם הבסיס RZ 300e היוצא ישווק מעתה כדגם RZ 350e עם מנוע קדמי בהספק של 224 כ"ס במקום 204 כ"ס, לקסוס RZ 450e היוצא ישווק מעתה כדגם RZ 500e עם הנעה כפולה בהספק משולב של 380 כ"ס במקום 313 כ"ס ועם מתיחת הפנים נוספה גרסה חדשה לדגם, RZ 550e F SPORT עם הנעה כפולה בהספק משולב של 408 כ"ס. לצד תוספת ההספק, גם כושר הגרירה גדל והוא עומד על 1500 ק"מ לעומת 750 ק"ג בדגם היוצא.
2025 לקסוס RZ - גרסאות ודגמים |
|||
RZ 550e F SPORT | RZ 500e | RZ 350e | |
אורך (מ"מ) | 4805 | ||
רוחב (מ"מ) | 1895 | ||
גובה (מ"מ) | 1635 | ||
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2850 | ||
משקל עצמי (ק"ג) | 2135-2180 | 2100-2155 | 1995-2050 |
חישוקי גלגלים | "20 | "18/"20 | "18/"20 |
טווח נסיעה (ק"מ) | 450 | 500 | 575 |
צריכת אנרגיה (Wh/km) | 184 | 166 | 144 |
קיבולת סוללה | 77kWh | ||
מנוע חשמלי קדמי | 227 כ"ס , 27.3 קג"מ | ||
מנוע חשמלי אחורי | 227 כ"ס , 27.3 קג"מ | ||
הספק משולב מרבי | 408 כ"ס | 380 כ"ס | 224 כ"ס |
0-100 קמ"ש | 4.4 ש' | 4.6 ש' | 7.5 ש' |
מערכת ההנעה החדשה, יחד עם הסוללה הגדולה יותר, מאפשרת ללקסוס RZ להציג שיפור משמעותי בטווח הנסיעה והביצועים, לדגם RZ500e טווח נסיעה של כ-500 ק"מ ונתון 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות, זאת לעומת כ-440 ק"מ ו-5.6 שניות בדגם RZ450e היוצא. במקום של דגם הבסיס החדש, RZ350, טווח הנסיעה השתפר משמעותית, 575 ק"מ לעומת 480 ק"מ בדגם RZ300e היוצא.

כאשר לקסוס חשפה את ה- RZ לראשונה היא הבטיחה כי החל משנת 2025 הדגם ישווק עם מערכת היגוי אלקטרונית (Steer-by-Wire) ללא קשר מכני ישיר בין ההגה לגלגלים וכעת אכן זה קורה עם ה- RZ המחודש. מערכת סוג זה מאפשרת לשנות באופן חופשי כמעט את היחס בין מידת הסיבוב של ההגה למידת ההפניה של הגלגלים הקדמיים, כך שבתמרון חניה לדוגמה הפנייה קלה של ההגה מתורגמת לזווית היגוי גדולה וככל שמהירות הנסיעה עולה היחס משתנה. המערכת הזו מאפשרת את השימוש בהגה קטום בסגנון YOKE שכן בשום שלב אין צורך לבצע סיבוב מלא של ההגה אלא רק עד כ-90 מעלות לכל כיוון אך מי שירצה בכך עדיין יוכל לקבל הגה עגול וסטנדרטי.
אחד הדברים החשובים במערכת היגוי זה המשוב לנהג, אותה התנגדות של ההגה לסיבוב הממחישה לנהג את מצב האחיזה של הצמיגים הקדמיים, במיוחד במצבים של איבוד אחיזה כמו בנסיעה על שלג. במערכת היגוי אלחוטית אין חיבור ישיר בין ההגה אל הגלגלים ולכן הותקן על ההגה מנוע קטן המדמה את אותה התנגדות כאשר מידת ההתנגדות נקבעת באמצעות סט חיישנים.

בצד הויזואלי אין שינויים של ממש, למעט דגמי F SPORT המציגים חזות דינאמית יותר באמצעות מכסה מנוע בשחור ,חיפוי גלגלים בשחור מבריק ועיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים. גם בחלל תא הנוסעים אין שינויים של ממש למעט אופציות חדשות לשילובי צבעים.