קיה אופטימה מתחדשת. קיה חשפה בשוק הבית הקוריאני מתיחת פנים לדגם הכוללת עדכון לעיצוב החיצוני והפנימי, עדכון למנועים ותוספת אבזור.
קיה חשפה השבוע בשוק הבית הקוריאני את האופטימה 2013 החדשה (K5 בקוריאה) לאחר מתיחת פנים למשפחתית הגדולה של החברה. מתיחת הפנים לדגם כוללת עדכון לעיצוב החיצוני ושדרוג תא הנוסעים בתחום העיצוב, הגימור והאבזור. קיה אופטימה משווקת בישראל אמנם הגיע לישראל רק לפני שנה (יוני 2012), אך הדגם הוצג בשוק הבית הקוריאני לפני למעלה משנתיים.
קיה לא שיחקה יותר מידי עם העיצוב החיצוני של האופטימה - הנאה גם כך - ועיקר העדכון החיצוני כולל גריל מודגש, פגוש קדמי חדש עם פנסי ערפל מסוג LED (בהשראת הסיד GT החדשה) ותאורת הלד הראשית עברה מהפגוש על בתי הפנסים. מאחור, קיה עדכנה את הפנסים המבוססים כעת תאורת LED (בהתאם לרמת הגימור) וחידשה את דלת תא המטען ואת הפגוש האחורי. חישוקי גלגלים במגוון עיצובים חדשים משלימים את השינוי החיצוני הקל של הדגם.
כמו החוץ, גם בתא הנוסעים אין מהפכות אלא נגיעות רבות בתחומי העיצוב, הגימור והאבזור, זאת למרות שהקונסולה המרכזית עוצבה כולה מחדש אך המראה הכולל נשאר זהה. השינוי הבולט ביותר זהו גלגל ההגה החדשה החושף אותנו לראשונה אל מערך כפתורי השליטה החדשים של קיה, אותם נמצא גם בספורטאז' המחודש שיוצג בקרוב. בנוסף לכך ניתן למצוא שינויים רבים בעיצוב כגון שיפור בחומרי הגימור והדיפון, לוח מחוונים מחודש, ידיות פתיחה חדשות בדלתות, מערכת שמע חדשה, כפתורי שליטה חדשים למערכת בקרת האקלים ועוד. סך כל השינויים מספקים לאופטימה מראה מעודכן ומודרני מבעבר.
גם תחום האבזור שופר עם בלם יד חשמלי במקום בלם יד רגלי, נוספה מערכת חניה אוטו', מערכת התראה על עצמים מחוץ לשדה הראיה ועוד. בחלק מהדגמים, נוסף כפתור מצבי נהיגה על ההגה שבניגוד למערכת FlexSteer המשנה רק את תגבור ההיגוי, המערכת החדשה משנה גם את תגובת תיבת ההילוכים והמנוע/דוושת הגז. בנוסף לכך, קיה שיפרה את בידוד הרעשים בדגם וכילה מחדש את ההיגוי והמתלים.
בתחום המנועים, קיה עדכנה את מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי הצפוי להציע צריכת דלק משופרת וממשיכה להציע את האופטימה גם עם מנוע הטורבו 2.0 ליטר 271 כ"ס. עבור יחידות ההנעה האירופאיות של הדגם, נאלץ להמתין עד שהדגם המוחדש יוצג באירופה בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר.