245,131 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
חודש ספטמבר האחרון הוסיף 24,878 רכבים פרטיים חדשים לכבישי ישראל, ומה שמביא את שוק הרכב הישראלי בסיכומו של הרבעון השלישי של השנה לשיא מסירות של 245,131 רכבים חדשים, 41,571 יותר רכבים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 20.4% - נתון מדהים כאשר זוכרים שמדובר בשוק בו המוצר הזול ביותר מתחיל מקצת יותר מ-50 אלף שקל.
החמישייה המובילה של טבלת המסירות לא השתנתה גם לאחר סיכום חודש ספטמבר האחרון, יונדאי בשנה מצוינת עם מסירות של 34,664 רכבים חדשים, רושמת עלייה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, יונדאי היא גם זו שמסרה את מספר הרכבים הגדול ביותר בחודש ספטמבר האחרון, 3,788 יחידות.
קיה ממשיכה לנשוף בעורפה של יונדאי עם מסירות של 32,576 רכבים חדשים (ועוד 840 מוניות), עלייה של 22.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה במקום השלישי עם מסירות של 25,265 רכבים חדשים, סקודה עם 17,319 (ועוד 1039 מוניות) ומיצובישי סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 14,912 רכבים חדשים.
מה שברור מטבלת המכירות הוא שאם יש לך קרוסאובר בעל ערך ייחודי אתה מסודר לחלוטין בשוק הישראלי ואת זה מייצגים בדיוק הצמד הקוריאני טוסון וספורטאז' והנציג היפני ברשימה, האאוטלנדר של מיצובישי. טויוטה C-HR החדש שישווק בקרוב בישראל יכול להצטרף לרשימה הזו, באופן עקרוני, אך עם עיצוב רדיקלי למדי נאלץ להמתין ולראות איך העיצוב הזה יתקבל בישראל.
אמנם במקום השישי, אך מאזדה לא נהנית מהפריחה בשוק הרכב הישראלי ועם ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זה המותג היחידי שרושם ירידה במסירות מבין 30 המותגים הראשונים בטבלה. לעומת מאזדה, רוב המותגים רשמו מתחילת השנה עלייה דו ספרתית, אפשר להזכיר את סיטרואן עם עלייה של 40%, יונדאי עם 38%, סקודה עם עלייה של 37%, שברולט ורנו עם עלייה של כ-35% ועוד.
מיקום | יצרן | מסירות 2016 | מוניות | מסירות 2015 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 34664 | 25125 | 38.0% | |
2 | קיה | 32576 | 840 | 26608 | 22.4% |
3 | טויוטה | 25265 | 9 | 23561 | 7.2% |
4 | סקודה | 17319 | 1039 | 12641 | 37.0% |
5 | מיצובישי | 14912 | 13269 | 12.4% | |
6 | מאזדה | 12969 | 13951 | -7.0% | |
7 | סוזוקי | 10496 | 9677 | 8.5% | |
8 | ניסאן | 9883 | 9483 | 4.2% | |
9 | רנו | 8970 | 762 | 6657 | 34.7% |
10 | שברולט | 7767 | 5718 | 35.8% | |
11 | פולקסווגן | 7145 | 215 | 5768 | 23.9% |
12 | סיאט | 6977 | 6370 | 9.5% | |
13 | סיטרואן | 6582 | 453 | 4674 | 40.8% |
14 | סובארו | 6391 | 2 | 5890 | 8.5% |
15 | הונדה | 5789 | 4341 | 33.4% | |
16 | פיג'ו | 5593 | 69 | 4813 | 16.2% |
17 | אופל | 4293 | 61 | 4003 | 7.2% |
18 | פיאט | 3902 | 3528 | 10.6% | |
19 | אאודי | 3887 | 2933 | 32.5% | |
20 | פורד | 3371 | 8 | 1731 | 94.7% |
21 | מרצדס | 3213 | 776 | 2330 | 37.9% |
22 | דאצ'יה | 2851 | 57 | 1897 | 50.3% |
23 | ב.מ.וו | 2585 | 2217 | 16.6% | |
24 | איסוזו | 1684 | 1203 | 40.0% | |
25 | לקסוס | 1211 | 1208 | 0.2% | |
26 | וולוו | 1089 | 817 | 33.3% | |
27 | ג'יפ | 669 | 578 | 15.7% | |
28 | מיני קופר | 539 | 494 | 9.1% | |
29 | אלפא רומיאו | 417 | 407 | 2.5% | |
30 | סאנגיונג | 387 | 13 | 187 | 107.0% |
31 | אינפיניטי | 310 | 340 | -8.8% | |
32 | לנד רובר | 295 | 123 | 139.8% | |
33 | קאדילאק | 248 | 311 | -20.3% | |
34 | אם.ג'י | 195 | 384 | -49.2% | |
35 | סמארט | 168 | 20 | 740.0% | |
36 | קרייזלר | 158 | 118 | 33.9% | |
37 | יגואר | 132 | 51 | 158.8% | |
38 | פורשה | 77 | 44 | 75.0% | |
39 | מזראטי | 46 | 22 | 109.1% | |
40 | אבארט | 43 | 38 | 13.2% | |
41 | די אס | 26 | 0 | ||
42 | אסטון מרטין | 12 | 0 | ||
43 | דוד'ג | 11 | 21 | -47.6% | |
44 | פרארי | 9 | 3 | 200.0% | |
45 | סייק | 4 | 0 | ||
46 | איווקו | 1 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 4 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 2 | ||
סה"כ | 245131 | 4304 | 203560 | 20.4% |