שוק הרכב הישראלי שובר עוד שיא מסירות, האם אנחנו בדרך לעוד שנת שיא?
זה היה צפוי אך זה עדיין מרשים מאוד, עם מסירות של 45,210 רכבים חדשים שנמסרו בינואר 2017 שוק הרכב הישראלי שובר (עוד) שיא מסירות. מדובר בגידול של 23.9% לעומת ינואר אשתקד בו נמסרו "רק" 36,481 רכבים חדשים.
צריך כמובן לזכור כי בחודש דצמבר האחרון נמסרו רק כ-7,000 רכבים, כך שחלק נכבד מהרכבים שנמסרו בינואר 2017 נמכרו בפועל בחודשים נובמבר/דצמבר 2016 .
ארבעת היבואנים שהובילו את הטבלה ב-2016, ממשיכים לעשות זאת גם עם פתיחתה של 2017: יונדאי במקום הראשון עם מסירות של 6,510 רכבים חדשים, טויוטה במקום השני עם מסירות של 5,008 רכבים חדשים, קיה עם מסירות של 4,961 רכבים וסקודה עם מסירות של 3,728 רכבים. מדובר בשיא מסירות חודשי לאותם יבואנים ובאחוזים זה נשמע טוב יותר: יונדאי עם גידול של 30% לעומת ינואר אשתקד, טויוטה עם גידול של 24.9%, קיה עם גידול של 32.7% וסקודה עם גידול של 19.7%.
את החמישייה הראשונה סוגרת מאזדה עם מסירות של 2,709 רכבים חדשים, אך עבור המותג מדובר למעשה בירידה של 11% לעומת ינואר 2016.
לא פחות מעניין זה למצוא שני מותגי יוקרה גבוה בטבלת המסירות: אודי במקום ה-11 עם מסירות של 1,192 רכבים ומרצדס במקום ה-12 עם מסירות של 1,188 רכבים. זה כמובן ישתנה בהמשך השנה אך נחמד לראות, גם אם לרגע, את השוק הישראלי מתנהג כמו שוק אירופאי נורמלי.
כמובן שמוקדם מידי להניח כי שנת 2017 תסתיים כעוד שנת שיא לשוק הרכב הישראלי, כמו בכל השנים האחרונות, אך אם הריבית במשק תישאר נמוכה ולא יתרחש אירוע מיוחד, אין סיבה להניח שלא.
מקום | יצרן | מסירות ינו' 2017 | מוניות | מסירות ינו' 2016 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 6571 | 5018 | 30.9% | |
2 | טויוטה | 5008 | 16 | 4009 | 24.9% |
3 | קיה | 4961 | 98 | 3738 | 32.7% |
4 | סקודה | 3728 | 259 | 3114 | 19.7% |
5 | מאזדה | 2709 | 3045 | -11.0% | |
6 | ניסאן | 2424 | 1267 | 91.3% | |
7 | רנו | 2182 | 160 | 1141 | 91.2% |
8 | מיצובישי | 1870 | 2040 | -8.3% | |
9 | סוזוקי | 1727 | 863 | 100.1% | |
10 | סיאט | 1357 | 1570 | -13.6% | |
11 | אאודי | 1192 | 1071 | 11.3% | |
12 | מרצדס | 1188 | 157 | 906 | 31.1% |
13 | סיטרואן | 1169 | 45 | 824 | 41.9% |
14 | פיג'ו | 1132 | 13 | 548 | 106.6% |
15 | הונדה | 1122 | 940 | 19.4% | |
16 | שברולט | 1039 | 506 | 105.3% | |
17 | סובארו | 869 | 1 | 900 | -3.4% |
18 | פולקסווגן | 767 | 10 | 879 | -12.7% |
19 | פורד | 638 | 469 | 36.0% | |
20 | אופל | 595 | 7 | 999 | -40.4% |
21 | דאצ'יה | 577 | 43 | 347 | 66.3% |
22 | פיאט | 526 | 395 | 33.2% | |
23 | ב.מ.וו | 426 | 607 | -29.8% | |
24 | וולוו | 208 | 208 | 0.0% | |
25 | אם.ג'י | 172 | 13 | 1223.1% | |
26 | לקסוס | 152 | 220 | -30.9% | |
27 | איסוזו | 150 | 269 | -44.2% | |
28 | קאדילאק | 141 | 61 | 131.1% | |
29 | אלפא רומיאו | 99 | 64 | 54.7% | |
30 | מיני קופר | 96 | 102 | -5.9% | |
31 | ג'יפ | 92 | 107 | -14.0% | |
32 | אינפיניטי | 75 | 70 | 7.1% | |
33 | סאנגיונג | 50 | 71 | -29.6% | |
34 | יגואר | 37 | 16 | 131.3% | |
35 | מזראטי | 37 | 9 | 311.1% | |
36 | לנד רובר | 36 | 17 | 111.8% | |
37 | פורשה | 24 | 8 | 200.0% | |
38 | סמארט | 21 | 26 | -19.2% | |
39 | אבארט | 14 | 9 | 55.6% | |
40 | די אס | 12 | 0 | ||
41 | קרייזלר | 9 | 14 | -35.7% | |
42 | אסטון מרטין | 5 | 0 | ||
43 | פרארי | 3 | 0 | ||
44 | דוד'ג | 0 | 1 | -100.0% | |
45 | סייק | 0 | 0 | ||
46 | איווקו | 0 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 45210 | 809 | 36481 | 23.9% |